Vanuit uw organisatie is de behoefte ontstaan om een oriëntatie te starten naar de mogelijkheden van narrowcasting. De kans is hierbij groot dat u als een van de eerste acties heeft besloten om een online zoekactie te starten. Zodra u in uw zoekbalk van de browser narrowcasting intoetst en op “zoek” klikt, heeft u mogelijk wat verrast gekeken naar het resultaat. Er zijn inderdaad behoorlijk wat aanbieders op deze markt wat het niet eenvoudig maakt om tot een selectie van een aantal goede leveranciers te komen. Via onderstaande informatie en onze Narrowcasting checklist  helpen we u graag verder. Weet u nog niet precies wat narrowcasting is? Lees dan eerst ons artikel: Wat is narrowcasting?

Selectie criteria

Het komen tot een goede keus ten aanzien van de leverancier en haar oplossing is het goed om te kijken naar de samenhang tussen drie belangrijke elementen, te weten: de aanbieder, de oplossing en uw eigen organisatie ( de samenwerking). Immers, een bedrijf wat al jarenlang actief is maar een beperkte oplossing biedt, kan een verkeerde keus zijn. Narrowcasting inzetten doet u niet voor een paar maanden. De meeste organisaties hebben voor ogen om het structureel in te zetten in hun communicatie. Des te meer reden om een goede selectie van verschillende leveranciers te maken.

Via onderstaande vragen kunt u een beeld vormen van de aanwezig aanbieders, wat voor uw organisatie belangrijk is, en waar u aan moet denken.

Met voor wat soort aanbieder heb ik te maken?

Grofweg kunnen we stellen dat er partijen zijn die zelf een narrowcastingprodukt hebben ontwikkeld en dat er partijen zijn die reseller of dealer zijn van zo’n fabrikant. Indien u een selectie wilt maken van bijvoorbeeld 4 partijen dan is het goed om te weten of die partijen ook unieke oplossingen bieden t.o.v. elkaar of dat er mogelijk aanbieders tussen zitten die hetzelfde product aanbieden.

Wat is het track record van het bedrijf?

Heb ik te maken met een nieuwkomer of met een ervaren organisatie? Hoe lang bestaat het bedrijf al en hebben ze showcases die lijken op onze beoogde oplossing? Wat is het kennisniveau van de aanbieder op IT vlak?

One-stop-shopping

Levert het bedrijf een totaaloplossing of alleen software?

Wat is de cultuur van de aanbiedende organisatie?

Narrowcasting is een product wat u waarschijnlijk voor langere tijd gaat inzetten. Het is belangrijk om vast te stellen of er een “klik” is wat betreft de mentaliteit c.q. de cultuur. Heeft de aanbieder jarenlange relaties of is het “hit-and-run “ ? Biedt de aanbieder de mogelijkheid tot een vrijblijvende demonstratie of is het mogelijk om een PoC ( Proof of Concept) uit te voeren?

Biedt de aanbieder de juiste after sales?

Als de schermen hangen dan is uw project niet afgerond maar begint dan pas. Het kan erg prettig zijn als u de mogelijkheid heeft om een SLA af te sluiten. Ook is het goed om te kijken of de aanbieder de mogelijkheid biedt tot software updates en upgrades. Indien dit niet wordt aangeboden kan het zo zijn dat er niet wordt doorontwikkeld op het product. Het pakket wat u aanschaft blijft dan zoals het is en nieuwe features en ontwikkelingen worden niet doorgevoerd in de software.

Wat is het business model van de aanbieder?

Er zijn hier een aantal mogelijkheden. De aanbieder verkoopt haar product tegen een eenmalige vergoeding, de aanbieder biedt een abonnement structuur waarbij u per maand betaalt ( Cloud Service), de aanbieder biedt zowel koop als cloud aan.

Is er maatwerk mogelijk?

Het kan voorkomen dat u een specifieke koppeling wilt realiseren met een van uw bestaande bedrijfssystemen. Of dat er vanwege security eisen bepaalde zaken anders moeten worden aangepakt dan standaard. Dan kan het handig zijn dat de aanbieder in staat is om maatwerk te leveren dit een bottleneck situatie voorkomt.

Is er een actieve roadmap?

Bedrijven die continue bezig zijn met hun product en de ontwikkelingen in de markt hebben een actieve roadmap. Zij voeren wijzigingen door in hun software om zaken te verbeteren en voegen features toe die het product verrijken.

Om u nog verder te helpen bij het vinden van de juiste narrowcastingpartner heeft TSS een whitepaper (narrowcasting checklist) opgesteld met nuttige tips en zaken waar u aan kunt denken bij de selectie van uw narrowcasting / digital signage leverancier. Naast bovengenoemde onderwerpen komen ook de aangeboden narrowcasting oplossing en de samenwerking uitgebreid aan bod.

U kunt deze whitepaper hier downloaden.

Narrowcasting checklist
Michel Bons
Michel BonsManaging Director

Wilt u meer informatie over dit onderwerp?

Neem dan contact met mij op:

+31 (0) 182 555000