Corporate Communication

Informeer en motiveer uw medewerkers via narrowcasting schermen. In het bedrijfsleven wordt al geruime tijd gebruik gemaakt van narrowcasting schermen. De reden hiervoor is dat deze techniek het mogelijk maakt om snel en effectief medewerkers te informeren over tal van zaken in de organisatie. Omdat de informatie op een visueel aantrekkelijke manier wordt gepresenteerd valt de boodschap eerder en meer op dan andere uitingen. Mensen pakken het bericht dus snel op en zijn op de hoogte.

Door de schermen op “strategische” plekken te plaatsen verhoogt u de kans dat werknemers de communicatie te zien krijgen. Plakken waar vaak digital signage schermen worden geplaatst zijn onder andere: de lobby, bij koffiecorners, naast maar ook in de liften of de bedrijfskantine of het restaurant. In deze gevallen gaat het vaak over generiek algemene informatie. Vanzelf sprekend zijn er ook meer gerichte toepassingen zoals KPI Dashboards op de Sales afdeling of in een productieomgeving.

De content op de narrowcasting schermen kan uiteraard zeer divers zijn. Een doel kan zijn het fungeren als aanjager voor het meer bezoeken van het corporate intranet. Medewerkers wijzen op interne vacatures, communicatie over de stand van zaken in de organisatie of het tonen van social media uitingen. De toepassingen zijn in feite ongelimiteerd en zullen verschillen per branche en het bedrijf. Een ding wat zeker is, is dat narrowcasting binnen bedrijven een toenemende trend is die de komende jaren meer en meer zal toenemen.