Corporates
Binnen de corporate omgeving, oftewel het bedrijfsleven wordt steeds vaker gebruik gemaakt van digitale visuele communicatie. Organisaties zetten digital signage, ook wel narrowcasting genoemd, in om tal van redenen. Ook het plaatsen van een videowall komt vaker en vaker voor.
De toepassingen van bijvoorbeeld narrowcasting in het corporate segment zijn legio. Bedrijven zetten schermen in als hun eigen TV kanaal om medewerkers, bezoekers en klanten te informeren. Door de schermen op strategische locaties te plaatsen wordt de boodschap automatisch geconsumeerd.
Interne communicatie via een intranet
Een veel gehoord verhaal is het volgende. Bedrijven hebben een intranet, maar deze wordt zelden of te weinig bekeken. Door middel van narrowcasting schermen kan een trigger gerealiseerd worden. De lezer wordt nieuwsgierig en leest het volledige artikel vervolgens op het Intranet.
Een corporate TV kanaal zorgt ervoor dat mensen geïnformeerd blijven en hierdoor ook meer betrokken zijn. Ze zijn op de hoogte van hetgeen er speelt binnen de organisatie. Naast relevante bedrijfsinformatie kan ook persoonlijk informatie getoond worden. Een voorbeeld is het vermelden van verjaardagen.
Van dagmenu tot KPI
Andere voorbeelden in willekeurige volgorde zijn o.a.: het promoten van vacatures, het tonen van KPI’s, het tonen van (bedrijfs)resultaten, het tonen van de dagmenu’s in het bedrijfsrestaurant enzovoort.
Wachtverzachter
Schermen die bij een entree worden geplaats informeren de bezoeker en dienen tevens als wachtverzachter. Waarbij een mooie videowall met aantrekkelijke content het imago van uw zal bedrijf versterken.
Kortom, digitale visuele communicatie binnen het bedrijfsleven is niet meer weg te denken. De trends laten zien dat dit de komende jaren alleen maar toe zal nemen.