Project omschrijving

Narrowcasting communicatie bij Ausnutria

Eind Q2 van 2022 is de vraag bij ons terecht gekomen vanuit Ausnutria voor de vervanging van hun narrowcasting systeem. Tot voor kort hadden zij een eigen systeem in beheer, echter dit systeem was erg verouderd en beperkt in mogelijkheden. Ausnutria is de markt op gegaan en is bij TSS uitgekomen, gezien de ervaring bij soortgelijke bedrijven en de vele communicatietoepassingen van het Evado platform in de voedingsindustrie.

Er heeft eerst een “proof of concept” plaatsgevonden, waarna nog enkele gesprekken volgden met IT en Marketing. Op basis van een succesvolle proof of concept en de positieve uitkomst van de gesprekken is het vertrouwen uitgesproken voor TSS en ons Evado platform. Narrowcasting communicatie wordt hierdoor weer actueel en relevant voor Ausnutria!

Welke eisen zijn gesteld aan de narrowcastingsoftware?

De volgende functionele en technische eisen zijn er gesteld aan het narrowcasting platform:

  • Gebruiksvriendelijk systeem;
  • Rechten en rollen per locatie, gebruiker en template instelbaar;
  • Publiceren over hele groepen met 1 handeling;
  • Zelf kunnen maken en aanpassen van templates via de Designer software;
  • Alle players dienen te zijn voorzien van Wifi;
  • Cloud en web-based omgeving die makkelijk te beheren is;
  • RSS plug in “Food Sector” website;
  • Tonen van productiedashboard informatie in combinatie met (touch) interactiviteit.

Verbetering van de interne communicatie voor productiemedewerkers op de vloer

De schermen op het hoofdkantoor in Zwolle hangen o.a. bij de receptie en deze dienen als wachtverzachter richting bezoekers, klanten en leveranciers. Hier speelt voornamelijk het motief “branding” en “entertainment. De schermen op kantoor hangen in de pantry’s en dienen een intern communicatie doel en dragen bij aan het verbeteren van interne communicatie. De schermen op de verschillende productielocaties hangen in de kantines, op de kantoren en bij de receptie. Medewerkers van een productielocatie hebben vaak geen beschikking over eigen devices of laptop en om die reden worden narrowcasting schermen ingezet om mensen te bereiken.

Een kantine is een strategische narrowcasting locatie, omdat mensen hier langer samenkomen en door middel van visuele beelden worden geïnformeerd. Het meest voorkomende motief voor de schermen op productielocaties is informeren en verhogen van betrokkenheid.
Het koppelen van productiesystemen aan de narrowcastinguitzendingen zullen op een later moment worden toegevoegd en moeten KPI dashboards gaan tonen en inzicht gaan geven over de actuele status van het proces.

Waaruit bestaat het narrowcastingproject bij Ausnutria?

TSS heeft een Evado CMS en standaard template set in de huisstijl van Ausnutria opgeleverd. Daarnaast is onze Evado designer software meegeleverd, zodat de marketing afdeling flexibel blijft in design mogelijkheden. Er is zijn 15 professional Evado players inclusief Wifi geleverd, geschikt voor
high-performance narrowcasting uitzendingen. Dit zal naar verwachting in de toekomst verder uitgebreid worden. De schermen zijn zelf aangekocht door de afdeling IT.

Er hebben redactie, beheerders en een designer trainingen plaatsgevonden voor zowel de marketing afdeling als afdeling IT. De montage en installatie van de players en schermen wordt door Ausnutria zelf opgepakt. De hosting in de cloud en de service level zijn voor dit project voor 36 maanden afgesloten.

Over de klant

Ausnutria gevestigd met haar hoofdkantoor in Zwolle heeft ruim 100 jaar geschiedenis en daarmee veel ervaring in de productie van flesvoeding en andere soorten zuivelproducten. Vanuit Nederland, wordt de internationale markt voorzien van hoogwaardige baby- en kindervoeding.

Er zijn ruim 550 medewerkers werkzaam bij Ausnutria verspreidt over het kantoor in Zwolle en de verschillende productielocaties in Heerenveen, Kampen, Leeuwarden en Ommen.

Project details:

  • Klant: Ausnutria

  • Regio: Friesland en Overijssel

  • Aantal locaties: 5

  • Aantal schermen: 15

  • Oplossing: narrowcasting 

  • Toepassing: Interne communicatie, corporate communicatie, productie communicatie

  • Opgeleverd: Q4 2022