Project omschrijving

Vervanging narrowcasting Centraal Boekhuis

In april 2021 zijn wij in contact gekomen met Centraal Boekhuis. Het huidige narrowcasting systeem was verouderd, onvoldoende innovatief en bovenal niet gebruiksvriendelijk. Dit was de voornaamste reden om te heroriënteren op de markt. In het gesprek kwam al snel naar voren dat ze zochten naar een toekomstgericht systeem met uitgebreide opties, maar met behoud van gebruikersgemak.

De match tussen onze organisaties was er al snel en dit heeft Centraal Boekhuis doen besluiten om hun narrowcasting pakket te migreren naar het Evado platform. Om de migratie mogelijk te maken moest onze software nog wel functioneren op de bestaande player hardware. De player hardware is een week lang getest en functioneerde goed met onze software. Dit vertrouwen is vertaald naar een 5 jaar durende samenwerking.

De voornaamste wensen en eisen t.a.v. ons / het systeem waren:

  • Gebruiksvriendelijk narrowcasting systeem;
  • Toekomstgerichtheid van de software;
  • Kennis en adviespartner op gebied van techniek;
  • Design mogelijkheden;
  • Koppeling met het bestaande intranet systeem (WordPress);
  • Tonen van file informatie per vestiging.

Narrowcasting 2.0 in een nieuw jasje, voorzien van de meest actuele techniek

Centraal Boekhuis distribueert vanuit verschillende strategische punten in Nederland zijn boeken in Nederland en België. Omdat Centraal Boekhuis een dynamische organisatie is, is het belangrijk dat er snel en efficiënt gecommuniceerd kan worden.

Op alle locaties hangen er schermen in de kantines. Het narrowcasting systeem is daarom ook met name aangekocht voor het verbeteren van interne communicatie en stimuleren van onderlinge communicatie. Naast de narrowcasting schermen wordt er ook gebruik gemaakt van een bestaand Intranet systeem (WordPress). Er is een koppeling gemaakt met het intranet systeem, waardoor berichten ook automatisch op de schermen worden geplaatst. Een sterke interactie tussen beide communicatiekanalen.

Wat hebben wij geleverd?

TSS heeft een CMS en standaard template set in de huisstijl van Centraal Boekhuis opgeleverd. Om geen limitatie op te leggen qua design is ook onze designer software geleverd, zodat de marketing en communicatie afdeling zelf templates kan wijzigingen of creëren. De bestaande Intell NUC’s zijn hergebruikt en voorzien van de Evado player software. Er is een CMS ingericht, rekening houdend met de verschillende gebruikers. Hierbij heeft marketing een publicerende rol en IT een beheerders rol. Er heeft een redactie en beheerders training plaatsgevonden.

Er is besloten om een contract aan te gaan voor 5 jaar. Hierbij heeft Centraal Boekhuis ook gekozen voor het afsluiten van een support contract, waardoor zij ten allen tijden beroep op ons kunnen doen.

Over de klant
CB staat voor 150 jaar ervaring in logistieke dienstverlening en distribueert fysieke boeken en e-books, in de winkelstraat en online in Nederland en België. Ook biedt CB logistieke oplossingen voor de Healthcare markt. Met ruim 800 professionals draagt CB iedere dag bij aan het succes van onze klanten.

Project details:

  • Klant: Centraal Boekhuis

  • Regio: Nederland & Belgie

  • Aantal locaties: 8

  • Aantal schermen: 20

  • Oplossing: narrowcasting & broadcasting

  • Toepassing: corporate communicatie, interne communicatie, productie communicatie

  • Opgeleverd: Q2 2021