Project omschrijving

Dashboarding & Interne comunicatie bij Compaxo

Over de afgelopen jaren is de leiding binnen familiebedrijf Compaxo overgedragen aan een nieuwe generatie. Zoals dat wel vaker gaat heeft een nieuwe generatie eigen ideeën en wil men het bedrijf vormen naar een eigen toekomstvisie. Onderdeel van de nieuwe visie binnen Compaxo is dat het bedrijf gemoderniseerd dient te worden en wel op verschillende vlakken.

Een van de belangrijkste verbeterpunten is de communicatie over de gehele linie. Voordat corona echt los barste had de huisstijl, de website en het interieur van de kantooromgeving al aan een flinke update gehad. Met de toevoeging van narrowcasting aan de interne communicatiemix is het doel dat Compaxo een communicatiekanaal krijgt om deze nieuwe uitstraling onder het personeel nog meer tot leven te brengen.

Door de grote drukte in de supermarkten, waarvan Compaxo een grote toeleverancier is, was het een drukke en hectische periode. De schermen helpen om dit succes te kunnen delen met het personeel en daarnaast kritische informatie in de vorm van dashboards te verspreiden. Dit kan worden gerealiseerd door een koppeling met Business Intelligence pakket Qlik Sense.

Dashboarding en interne communicatie

Dit is het punt geweest waarop wij het gesprek zijn aangegaan over de mogelijkheden van ons Evado narrowcasting platform. De wens voor een systeem ter ondersteuning van de interne communicatie was helder. Op de schermen moesten zowel laagdrempelige boodschappen zoals verjaardagen, een welkomstboodschap richting een bezoeker, nieuws, weer en verkeer maar ook boodschappen met een duidelijk doel elkaar afwisselen.Door bijvoorbeeld successen te delen ontstaat er een positieve sfeer en dit zorgt weer voor een hogere medewerkers betrokkenheid en trots. De dashboards ondersteunen dit en zorgen voor een betere verspreiding van real time informatie en verbetering van de productiviteit.

De meest belangrijke criteria voor het nieuwe pakket en de leverancier waren de gebruiksvriendelijkheid, de mogelijkheden en de professionaliteit. Na enkele gesprekken was Compaxo overtuigd van beide en heeft men de keuze voor TSS en Evado bevestigd. Het gezamenlijke doel was om snel en efficiënt de gehele configuratie op te zetten.

“Het narrowcasting systeem helpt ons onze medewerkers te laten beseffen welke positie zij innemen in de voedselindustrie, iets wat gedurende de Corona crisis geen overbodige luxe is.” Peter Vroegop, Netwerk- en systeembeheerder Compaxo.

Project omschrijving Compaxo

Bij de start van het project hebben we eerst een cloud CMS ingericht zodat alle schermen op zowel de vestiging in Gouda als die in Zevenaar eenvoudig van content kunnen worden voorzien. Daarnaast hebben we een Designer licentie geleverd. Hiermee kunnen templates worden gemaakt en dus geheel zelfstandig de complete look and feel worden beheerd. De medewerkers die met het systeem moeten werken hebben een training gehad zodat ze alle mogelijkheden van het systeem kennen en dus optimaal en vooral efficiënt met het systeem kunnen werken.

De schermen zijn door Compaxo zelf aangeschaft en ook de montage van zowel de schermen als de narrowcasting players is door Compaxo zelf uitgevoerd. Uiteindelijk zijn er 13 players verdeeld over de locatie in Gouda en de locatie in Zevenaar. De schermen hangen naast de standaard plekken zoals in de kantine en bij de receptie ook bij de kleedkamers, in het kantoor en bij de ingang van de fabrieksvloeren. Deze spreiding zorgt ervoor dat alle medewerkers minimaal één keer maar in de praktijk gedurende een dag meerdere keren zal zien. Los van belangrijke interne communicatie boodschappen zal het systeem ook worden gebruikt voor dashboarding. Hiervoor hebben we een koppeling met Qlik Sense gerealiseerd.

“Evado combineert gebruikersvriendelijkheid mét rol verdeling voor diverse redacteuren.
TSS is een open, eerlijke en betrouwbare partner gebleken, dat zij bij ons om de hoek zitten is ook nog eens mooi mee genomen.” Peter Vroegop, Netwerk- en systeembeheerder Compaxo.

Over Compaxo

Compaxo is een familiebedrijf waarvan het ontstaan al vijf generaties terug in de tijd gaat. De officiële oprichting heeft plaatsgevonden in 1921, maar ver daarvoor was het slagersvak al onlosmakelijk verbonden met de familie. Al rond anno 1855 ontstonden in de Goudse binnenstad de eerste activiteiten in het vervaardigen van vleesproducten.

Bij Compaxo Fijne Vleeswaren B.V. werken dagelijks ongeveer 500 medewerkers.

Project details:

  • Klant: Compaxo fijne vleeswaren

  • Regio: Rotterdam

  • Aantal locaties: 2

  • Aantal schermen: 13

  • Oplossing: Narrowcasting

  • Toepassing: Interne communicatie & dashboarding

  • Opgeleverd: Eerste oplevering Q2 2020

Ik wil meer weten over dit project