Project omschrijving

Narrowcasting & Broadcasting voor recreatiepark de Leistert

Doelstelling: Het realiseren van een narrowcasting netwerk i.c.m. met broadcasting naar 350 huisjes van De Leistert.

Begin oktober zijn wij in gesprek geraakt met het vakantiepark inzake hun digitale ambitie in het park en in de vakantiehuisjes. Het vakantiepark heeft een flinke groei doorgemaakt qua faciliteiten en hiermee is de informatiebehoefte richting de gasten verandert. Door het hele park hangen tv schermen, echter deze werden niet centraal aangestuurd. Het voornaamste doel is de papieren folder mappen in de vakantiehuisjes vervangen door content die automatisch wordt gegenereerd en kan worden geraadpleegd via de televisie. In het verleden betekende dit concreet dat er bij verandering van informatie de foldermappen handmatig aangepast dienden te worden. Een vrij tijdrovend en inefficiënt proces. Interactief communiceren door middel van schermen en televisies zijn hiervoor de belangrijkste redenen geweest om te investeren in een narrowcasting oplossing.

Efficiency op gebied van communicatie

Naast  het informeren van de gasten over activiteiten van het vakantiepark wordt het medium ingezet om gasten te voorzien van relevante informatie over de regio. Narrowcasting zal buiten het informerende karakter ook commercieel ingezet worden om regionale partners te laten participeren op de schermen in de vorm van advertising. Gezien het feit dat er vele gezinnen verblijven gedurende het jaar is dit een ideale manier om hun attractie of activiteit te promoten en bezoekers te interesseren. Schermen stimuleren daarmee de wederverkoop en promotie van deze attracties. De schermen hangen o.a. in de centrale plaza, bij de snackbar en in het zwembad / speelparadijs.

Van papier naar digitale communicatie

Vakantieparken en attractieparken denken meer en meer  na over de inzet van digitale communicatie, ter vervanging van brochures, flyers en posters. Communicatie op schermen en/of op verschillende online kanalen wordt toegepast om gasten op het moment te bereiken met relevante informatie. Deze omgevingen lenen zich perfect voor externe communicatie en advertising.

Een narrowcasting oplossing voor de camping, het park en de vakantiehuisjes

TSS heeft een CMS opgeleverd, voorzien van templates in de huisstijl als ook de designer software. Deze templates zijn in overeenstemming met het vakantiepark ontwikkeld. Als uitbreiding op de huidige schermen hebben wij additioneel 3 LG schermen geleverd (49”). Voor deze configuratie hebben wij 6 players van Giada geleverd en 4 broadcastplayers van Aopen. Deze broadcast players worden ingezet om de geautomatiseerde content richting de vakantiehuisjes te organiseren, inclusief audio. Om de communicatie in de vakantiehuisjes mogelijk te maken zijn er 4 HDMI input modules geleverd voor de TDX modules. Dit is een toevoeging op de huidige configuratie. Deze TDX verdeeld het broadcast signaal naar de vakantiehuisjes en richting de camping.

Er heeft een CMS redactie en beheer training plaatsvonden. De montage en installatie zijn door de IT afdeling van de Leistert gerealiseerd. Wel hebben wij de vlakke muurbeugels geleverd. De hosting in de cloud en de servicelevel zijn voor dit project voor 36 maanden afgesloten. Er is een speciale servicelevel afgesloten voor in de avonduren en in het weekend, zodat problemen direct gedetecteerd kunnen worden. Het team van de Leistert zal uitgebreid getraind worden, zodat zij ten allen tijden problemen op locatie direct kunnen oplossen.

Over de klant

Recreatiepark de Leistert is compleet, voor iedere vakantieganger vind je hier een mooie overnachtingsplek. De vele faciliteiten zijn overwegend gratis en onbeperkt te gebruiken en maken een verblijf méér dan waard. En op de Leistert vier je altijd vakantie, midden in de zomer, tijdens het voor- of naseizoen of in de winterperiode, want alle faciliteiten zijn dagelijks geopend.

Project details:

  • Klant: Recreatiepark de Leistert

  • Regio: Limburg

  • Aantal locaties: 1 

  • Aantal schermen: 7

  • Oplossing: narrowcasting & broadcasting

  • Toepassing: Corporate communicatie, park communicatie

  • Broadcast zenders : 4  – t.b.v. 350 vakantiehuisjes

  • Opgeleverd: Q1 2020 

Ik wil meer weten over dit project