Project omschrijving

Narrowcasting bij Den Haag Marketing

In september 2021 zijn wij in contact gekomen met Den Haag Marketing. Uit de eerste gesprekken kwam duidelijk naar voren dat er behoefte was ontstaan voor het plaatsen van informatieschermen (narrowcasting) bij hun strategische partners. Den Haag Marketing beschikt over partners, waarvoor ze gezamenlijke inspanningen doen met als doel het stimuleren van bezoek aan de stad Den Haag e.o.

Bij partners kan gedacht worden aan bedrijven als hotels, musea, attracties, horeca gelegenheden etc. Omdat deze locaties een hoog aantal bezoekers trekt, is het voor Den Haag Marketing erg interessant om te communiceren over de stad Den Haag bij deze locaties. Na diverse online sessies en presentaties heeft Den Haag Marketing gekozen voor het Evado platform. Onze ervaring en expertise in de Leisure & Hospitality heeft de doorslag gegeven. Het totale systeem, inclusief hardware en software is voor 3 jaar in de cloud afgekocht.

Functionele eisen narrowcasting systeem

De eisen die zijn gesteld hadden zowel een functioneel als technisch karakter, te weten;

  • Gemakkelijk systeem in gebruik en beheer;
  • Centraal beheer door Den Haag Marketing en decentrale input vanuit de attracties & locaties;
  • Automatische koppeling met de agenda & nieuws van Denhaag.com;
  • Volledige vrijheid in design van templates en maken van nieuwe templates;
  • Koppeling met Social Media (Facebook & Instagram);
  • Portrait en landscape templates;
  • Gebruik van wifi in de players.
Den Haag marketing

Citymarketing stimuleren door inzet van narrowcasting schermen

(Outdoor) schermcommunicatie is niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Je ziet ze op praktisch elke hoek van de straat. Informatieschermen en narrowcasting worden ingezet ter ondersteuning van marketing en communicatie van steden, attracties en toeristische locaties. In de Leisure & Hospitality dragen narrowcasting schermen bij aan de algehele branding en informatievoorziening.

Omdat deze informatieschermen hangen op locaties waar veel bezoekers komen, is het voor city marketing organen erg interessant om op deze schermen de stad te promoten.  Hierbij kan gedacht worden aan de algemene activiteiten die de stad te bieden heeft, maar ook cross en upselling van attracties, horeca en hotels. Hierdoor stimuleer en beïnvloed je de bezoeker, hetgeen invloed kan hebben op de gemiddelde besteding in de stad. Dit kan je zelfs interactief maken door bijvoorbeeld QR codes te voorzien van informatieve en actiematige content, zodat het ook meetbaar wordt.

TSS heeft de volgende narrowcasting oplossing geboden

TSS heeft een CMS opgeleverd met een op maat gemaakte template set, rekening houdend met de kleurstelling en logo van Den Haag.com. In het totale project zullen 20 professional players worden geleverd en 50” displays. Deze professional displays kunnen zowel in landscape als portrait gebruikt worden. De template set is hier tevens op aangepast (landscape en portrait). Om de vrijheid te behouden in template creatie, hebben wij onze designer software meegeleverd.
Hierdoor kunnen ze ten allen tijden hun content zelf aanpassen of creëren.

Er heeft een redactie en beheerders training plaatsgevonden voor alle gebruikers van Den Haag Marketing. De montage en installatie van de players en schermen zal in de loop van Q4 door TSS worden verzorgd. De installatie zal gefaseerd verlopen. De hosting in de cloud, inclusief software updates en de service level zijn voor dit project voor 36 maanden afgesloten.

Koppelingen denhaag.com & Social Media

Er is een koppeling gemaakt met de website van Den Haag Marketing, denhaag.com. Deze automatische koppeling toont de agenda met activiteiten van de stad en het nieuws.Daarnaast is er gekoppeld met hun Facebook & Instagram pagina, waardoor de content van de Social Media kanalen ook op de schermen zichtbaar is.

Over de klant

Den Haag Marketing is onderdeel van The Hague & Partners en is het onafhankelijke overkoepelende orgaan voor de promotie van de steden Den Haag, Scheveningen en Kijkduin. Den Haag is één van de belangrijkste destinaties voor internationaal en nationaal bezoek in Nederland. Door inzet van marketingactiviteiten wordt de stad op de (inter)nationale kaart gezet als attractieve recreatieve en zakelijke bestemming.

Project details:

  • Klant: Den Haag Marketing

  • Regio: Den Haag

  • Aantal locaties: 20

  • Aantal schermen: 20

  • Oplossing: narrowcasting 

  • Toepassing: City marketing communicatie, event communicatie, branding

  • Opgeleverd: Q4 2022

Ik wil meer weten over dit project