Project omschrijving

Betere informatie verspreiding binnen de organisatie

GoodLife Foods is een organisatie die over de afgelopen jaren flink in beweging is geweest. Onder de oude naam Izico Food Group hebben ze tussen 2013 en 2019 in totaal zeven productiebedrijven overgenomen. Na alle overnames hebben ze bijna alle disciplines op het gebied van snackproductie in huis met fabrieken in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken. Kenmerkend voor bedrijven in beweging is dat de interne communicatie steeds uitdagender wordt. GoodLife Foods heeft in de nieuw vorm namelijk de volgende communicatie uitdagingen.

Hoe zorgen we ervoor dat alle medewerkers betrokken raken bij die nieuwe organisatie en hoe communiceren we uniform? Hoe communiceren we snel naar alle medewerkers op verschillende locaties in verschillende landen? Hoe zorgen we ervoor dat de richtlijnen voor veiligheid en crisiscommunicatie boodschappen uniform en snel worden verspreid? Hoe zorgen we ervoor dat belangrijke cijfermatige informatie vanaf het management tot op de werkvloer bekend is?

Interne- en crisiscommunicatie afwisselen met productie informatie

Om invulling te kunnen geven aan de bovenstaande vragen is besloten om narrowcasting in te gaan zetten. Na een aantal gesprekken heeft GoodLife Foods gekozen voor de uitgebreide mogelijkheden van het Evado platform en de ervaring van TSS. Door op alle locaties berichten en video’s over de ontwikkelingen binnen de organisatie te plaatsen wordt de betrokkenheid verhoogt en kennis gedeeld. Vanuit het platform kunnen boodschappen over veilig werken zoals veranderingen in voorschriften of bedrijfsspecifieke meldingen worden meegenomen. Ook dient het als extra kanaal voor crisiscommunicatie bij noodgevallen om bijvoorbeeld tijdelijke maatregelen en richtlijnen snel te kunnen verspreiden. Door de koppeling met een systeem waar alle actuele productie informatie word bijgehouden kan ook deze informatie aan een uitzending worden toegevoegd. Alles bij elkaar actuele en relevante uitzending waardoor alle medewerkers veelvuldig naar de schermen wordt gekeken.

Project omschrijving GoodLife Foods

Tijdens de inventarisatie gesprekken kwam naar voren dat een van de wensen was om een koppeling te maken met het productie systeem en dashboards in de uitzending mee te kunnen nemen. Omdat deze data niet uit het eigen netwerk mag is er voor gekozen om het Evado CMS ook binnen het eigen netwerk te installeren. Ook heeft GoodLife Foods de beschikking over een Evado Designer licentie, zeven Evado professional players met licentie en zijn de verantwoordelijke collega’s getraind. Tijdens de training hebben we uitleg gegeven over het gebruik van het systeem en daarnaast tips en tricks.

Na een aantal maanden kwam de vraag of het mogelijk was om een teller in de uitzending op te nemen die het aantal dagen zonder bedrijfsongeval weergeeft. Met deze vraag zijn we vervolgens aan de slag gegaan. Op een pagina in het CMS kan eenvoudig een startdatum worden ingevoerd die communiceert met een pagina in de uitzending. Die pagina geeft op ieder willekeurig moment het aantal dagen dat er geen bedrijfsongeval heeft plaatsgevonden. Omdat de schermen zowel in de kantines als in de kantoren en op de productievloer hangen is iedereen op de hoogte van de ontwikkelingen.

Na een jaar zijn er intern wat players verplaatst en zijn er twee extra players geleverd waardoor het totaal aantal players op negen staat. Alles is volledig voor geconfigureerd geleverd en er zijn plannen om verder uit te breiden met extra players.

About GoodLife Foods

GoodLife Foods has 8 different production locations in The Netherlands, Belgium, Denmark and the UK, each with their own specialty and expertise. In our plants, more than 600 professionals are employed to produce the most delicious products. Each day we produce over 4 million snacks that find their way to consumers via various supermarket chains, our food service and business to business partners.
Our brands

  • Beckers
  • Bicky
  • Mexicano
  • Daloon
  • Flexitarian Bastards
  • Cas Culinair
  • GoodLife
  • De Vries
  • Van Oers
  • De Amsterdamse
  • Weiderijck

The products of our brands have one thing in common, it’s always about sharing and enjoying good food that makes you happy. All brands have a strong heritage. With all this knowledge and experience we see ourselves as expert in the food market.

Project details:

  • Klant: Goodlife Foods

  • Regio: Europa

  • Aantal locaties: 5

  • Aantal schermen: 9

  • Oplossing: Narrowcasting

  • Toepassing: interne communicatie, externe communicatie, crisiscommuniactie, dashboarding

  • Opgeleverd: Eerste oplevering Q4 2017, hierna diverse uitbreidingen.

Ik wil meer weten over dit project