Project omschrijving

Narrowcasting Hansen dranken

Vanuit de interne organisatie ontstond er een sterke wens om via narrowcasting meer te gaan communiceren richting medewerkers. Medewerkers hadden het gevoel dat ze niet altijd op de hoogte waren van de laatste ontwikkelingen van het bedrijf en werden onvoldoende bereikt. Dit heeft geleid tot een zoektocht naar de juiste oplossing en partner voor het verbeteren van interne communicatie. De pre selectie bestond uit 3 bedrijven. Na een diepgaand en oriënterend gesprek op locatie met alle interne afdelingen, te weten; HR, Marketing en IT is de keuze gevallen op TSS. Het merendeel van de interne stakeholders kozen voor narrowcasting als de meest geschikte oplossing.

Rolf Peters, ICT Manager

“Binnen Hansen Dranken hechten wij veel waarde aan goede communicatie.
Bij de verschillende boodschappen zoeken wij steeds naar de meest geschikte communicatie middelen. De oplossing die TSS ons middels narrowcasting biedt, vult een gemis in de huidige middelen in. Het is professioneel en doeltreffend”.

Een narrowcasting oplossing die bijdraagt aan de verbetering van interne communicatie

De oplossing wordt hoofdzakelijk ingezet om te informeren richting medewerkers.
De schermen zullen ook ingezet worden tijdens events van Hansen Dranken om te communiceren richting klanten en toeleveranciers. De schermen hangen op strategische plekken in het bedrijf, te weten; receptie, bedrijfsrestaurant etc. In de toekomst zullen er ook datakoppelingen worden gerealiseerd, denk aan het tonen van de verkoopcijfers en power BI.  IT beheert het systeem en marketing & communicatie zullen samen met HR de belangrijkste gebruikers zijn van het systeem.

Een totaaloplossing; van advies, tot hardware en installatie

TSS heeft een CMS en standaard template set in de huisstijl van Hansen Dranken opgeleverd. Er zijn 5 players geleverd van Giada en 5 professionele schermen van LG (43”). Er heeft een CMS redactie en beheer training plaatsgevonden. De montage en installatie van de players, voorzien van vlakke muurbeugels zijn voor dit project gerealiseerd. De hosting in de cloud en de servicelevel zijn voor dit project voor 36 maanden afgesloten.

Over de klant

Hansen Dranken, een typische Limburgs familiebedrijf, heeft een lange historie en is een begrip in Limburg en omstreken. Het specialiseert zich in drank, tapinstallaties, buffetten en aanverwante horeca artikelen. Vanuit het kantoor in Linne zijn 110 medewerkers werkzaam verspreid over verschillende afdelingen. Het eigen wagenpark telt momenteel 25 vrachtwagens die dagelijks hun vaste routes rijden langs horecazaken, (dranken)groothandels, slijterijen, retailorganisaties, supermarkten, wijnhandels en speciaalzaken.

Project details:

  • Klant: Hansen Dranken

  • Regio: Limburg

  • Aantal locaties: 1

  • Aantal schermen: 5

  • Oplossing: Narrowcasting

  • Toepassing: Communicatie, interne communicatie

  • Opgeleverd: Q1 2020