Project omschrijving

Digitale communicatie voor Ramada Scheveningen

Vanuit de klant ontstond de wens voor het tonen van informatieve content op schermen in de lobby & het restaurant. De klant kwam tot de conclusie dat de huidige schermen effectiever ingezet konden worden om te communiceren richten de gasten. Dit heeft geleid tot de investering in een flexibele narrowcasting oplossing. 

Bjorn van Lith, General Manager Ramada Scheveningen

“ TSS biedt een systeem met veel opties en is makkelijk in gebruik. Hiermee voorziet het in onze communicatiebehoefte richting de gasten” 

Schermen inzetten voor entertainment, informatieve en commerciële doeleinden

De oplossing is bedoeld om te informeren, voor een stuk entertainment en als commercieel communicatiemiddel. Het gaat er met name om dat gasten worden geïnformeerd over het hotel en de daarbij horende activiteiten en evenementen in de regio. Gasten attenderen op speciale acties en aanbiedingen zijn natuurlijk ook belangrijke redenen om deze toepassing aan te schaffen. Daarnaast is er een koppeling gerealiseerd met de ANWB en 9292OV voor het tonen van file & reis informatie. Het hotel heeft veel internationale gasten door het jaar heen en als extra service naar de hotelgast tonen de schermen o.a. de vertrektijden van de treinen. In het restaurant wordt er content getoond over het hotel. Deze informatie wordt afgewisseld met het nieuws.

Welke toegevoegde waarden heeft narrowcasting in een hotel

De gastbeleving en de customer experience zijn belangrijke termen in de hospitality en leisure. Voor het Ramada was het belangrijk om gasten zo goed mogelijk te informeren en dit draagt bij aan een positieve merkbeleving. De inzet van narrowcasting moet ervoor zorgen dat zij zich onderscheiden van de concurrentie in Scheveningen. De kans dat de boodschap de gast bereikt is vrij groot, omdat een hotelreceptie en het restaurant plekken zijn waar gasten terugkeren en/of zitten.

Projectbeschrijving

TSS heeft een CMS opgeleverd, voorzien van players & player software, configuratie, inrichting en template set in de huisstijl van Ramada. Er zijn standaardkoppelingen en templates ontwikkeld voor het tonen van de OV & file informatie. De redactie training voor gebruik van het systeem zijn verzorgd. Tot slot is de montage en installatie van de players ook uitgevoerd.

Over de klant

Het hotel is een franchise hotel, onderdeel van de Wyndham Group en eigendom van Proper Hotel BV. Het hotel bevindt zich op loopafstand van het strand, boulevard, Holland Casino en Pathé. Een mooie plek die jaarlijks plaats biedt voor vele internationale en nationale gasten.

Project details:

  • Klant: Ramada Scheveningen

  • Regio: Den Haag 

  • Aantal locaties: 1 

  • Aantal schermen: 2 

  • Toepassing: interne communicatie

  • Opgeleverd: Q4 2019 

Ik wil meer weten over dit project