Project omschrijving

Experience Center voor hoofdkantoor Royal A-Ware

Het hoofdkantoor van Royal Aware bevindt zich sinds kort in Lopik (voorheen Almere) en voor deze locatie ontstond de behoefte voor de ontwikkeling van een experience center. Er is TSS gevraagd om mee te denken met de inrichting van de ruimtes en advies te geven over de in te zetten schermen.  Deze ruimte dient voorzien te zijn van de nieuwste technieken op gebied van narrowcasting en presentatietechniek. Na een brainstorm op locatie en demonstratie van het Evado platform heeft Royal Aware besloten in zee te gaan met TSS. Hierbij hebben ze gekozen voor onze videowall en multifunctionele narrowcasting oplossing.

Belangrijke eisen die werden gesteld aan het platform en ons:

  • Een gebruiksvriendelijke platform van waaruit er op alle schermen tegelijk gepubliceerd kan worden
  • Een cloud systeem
  • Een schakelpaneel bij de schermen voor het kiezen van een HDMI input, player of audio.
  • Individueel aansturen van de 2×2 video wall schermen op de hoogste resolutie
  • Projectmanagement van A tot Z.

Videowall en narrowcasting, de perfecte combinatie voor het realiseren van een experience center

Het experience center heeft als doel om klanten, bezoekers en leveranciers te inspireren. Het verhaal, de historie en productinnovaties van Royal Aware worden verteld aan de hand van allerlei visuals aan de muren, welke worden ondersteunt met signage schermen. De signage schermen, bestaande uit een 2×2 videowall en twee 86” schermen zorgen voor extra beleving in de ruimtes. In de vergaderruimtes worden de 86” schermen ook gebruikt als presentatieschermen waarbij ook qua input geschakeld kan worden.

Deze schermen versterken de communicatie boodschap door middel van attractieve content. De manier waarop Royal Aware zichzelf wil profileren naar investeerders en andere stakeholders staat hierbij centraal. Signage en videowall schermen dragen bij aan een positieve merkassociatie. Het systeem zal in gebruik worden genomen door de afdeling communicatie.

De totaaloplossing, van inventarisatie tot projectmanagement en installatie

TSS is betrokken geweest bij het volledige proces, van actief advies over de inrichting, het project management, afstemming met de architect tot de complete installatie. Hierbij zijn wij ook leverancier van de player hardware, 86” schermen en de videowall schermen. Daarnaast hebben we alle configuratie gedaan van de Neets control echo inclusief bekabeling ten behoeve van de presentatietechniek. De inrichting van het CMS, voorzien van templates in de huisstijl van Royal Aware zijn door ons gemaakt. Tot slot is de installatie gedaan door onze vaste installateur. Het systeem draait in de cloud en is voor 3 jaar afgesloten, evenals de support.

Uitbreidingen 2022 A-ware Packaging:

In het begin van 2022 is er op één van de grotere productielocatie van Royal A-ware, namelijk A-ware Packaging in Almere, gekozen om 8 schermen te plaatsen bij de sluizen en in de kleedruimtes. De informatieschermen zijn onderdeel van een grote digitalisatieplan en proces in de productieplant. Papier wordt hiermee vervangen door digital signage schermen en dit draagt bij aan de verbeterde en actuele HACCP communicatie. Hierdoor zijn alle hygiënevoorschriften en procedures omtrent gedigitaliseerd.

Migratie complete internationale narrowcasting configuratie:

De wens vanuit corporate communicatie om volledig over te stappen op het Evado platform speelden al een geruime tijd. Na het succes in het experience center op het hoofdkantoor,de uitbreiding in Almere is er voor gekozen om het hele systeem te migreren. Dit betekent dat wij op 60 schermen op 24 locaties ons platform gaan uitrollen. Deze migratie heeft betrekking op alle entiteiten die onderdeel uitmaken van de Royal A-ware groep.

Hiermee komt het totaal aantal schermen uit op 71, wat naar verwachting nog zal stijgen in de loop van de jaren.

Over de klant

Royal A-ware is een oer-Hollands familiebedrijf met passie voor food. Zo’n 2000 medewerkers verdeeld over bijna 20 vestigingen door Nederland en België zetten zich dagelijks in om klanten wereldwijd te voorzien van de beste foodproducten. Royal A-ware investeert in duurzaamheid, in haar omgeving en in het welzijn en de ontwikkeling van haar medewerkers. Royal A-ware is onderdeel van de Koninklijke A-ware Food Group.

Project details:

  • Klant: Royal A-ware

  • Regio: heel Nederland, diverse locaties België en Ierland

  • Oplossing: 2×2 Videowall, narrowcasting, presentatietechniek

  • Aantal locaties: 24

  • Toepassing: Corporate communicatie, HACCP communicatie, experience center

  • Opgeleverd: Q2 2021, complete migratie Q4 2022 en begin 2023.

Ik wil meer weten over dit project