Project omschrijving
Sportbedrijf Rotterdam kiest voor Evado narrowcasting software
Begin Q1 2021 kwam de vraag bij ons binnen vanuit Sportbedrijf Rotterdam. Ze wilde een overkoepelend communicatieplatform gaan gebruiken voor alle sportlocaties, sporthallen en zwembaden in Rotterdam. Aangezien het project veel locaties omvat is er veel overleg geweest over de totstandkoming van het project en de invulling ervan. Na verschillende off- en online meetings is het vertrouwen uitgesproken voor het Evado platform.
De volgende functionele en technische eisen zijn er gesteld aan de narrowcasting software:
- Gebruiksvriendelijk systeem;
- Rechten en rollen per locatie, gebruiker en template instelbaar;
- Publiceren over hele groepen met 1 handeling vanuit communicatie;
- Vrijheid in template creatie door middel van de designer;
- Decentraal en centraal gebruik.
Schermcommunicatie binnen sportlocaties, sporthallen en zwembaden
Narrowcasting in sporthallen en zwembaden dient meerdere doelen. Enerzijds het informeren van de doelgroep op locatie (bezoekers en gasten) over hele praktische locatie specifieke informatie. Denk hierbij aan openingstijden, algemene berichtgeving en de verschillende activiteiten van het complex. Maar ook facilitaire informatie over het pand en berichtgeving daaromtrent.
Naast de schermen bij de receptie worden ook schermen ingezet bij het horeca gedeelte. Dit zijn bij uitstek geschikte locaties om visueel te communiceren. Dit zijn plekken waar mensen veel bijeen komen en langer zitten te wachten. Acties/promoties worden door middel van sfeer verhogende beelden ondersteund op de informatieschermen en kracht bijgezet.
Tot slot dienen de sportlocaties een bepaald community gevoel, want praktisch elk gezin krijgt er vroeg op laat mee te maken. Sport verbindt en trekt aan. Daarom wordt advertising op de narrowcasting schermen ook overwogen. Lokale ondernemers willen zich graag verbinden aan sport. Op deze manier wordt narrowcasting niet alleen een zendmiddel, maar ook een commercieel inzetbaar model.
De geleverde oplossing:
TSS heeft een narrowcasting CMS en standaard template set in de huisstijl van Sportbedrijf Rotterdam opgeleverd. Daarnaast is onze designer software meegeleverd, zodat de marketing afdeling alle vrijheid heeft in design mogelijkheden. Er is zijn 25 professional players geleverd, geschikt voor het vlekkeloos tonen van foto’s, video’s, tickers en animerende beelden. Het CMS is ingericht rekening houdend met de verschillende decentrale gebruikers, want zowel centraal als decentrale publicatie wordt gestimuleerd.
Er hebben redactie, beheerders en een designer trainingen plaatsgevonden voor zowel de marketing afdeling als afdeling IT. De montage en installatie van de players en schermen is door ons op alle locaties verzorgd. De hosting in de cloud en de service level zijn voor dit project voor 36 maanden afgesloten.
Over de klant
Sportbedrijf Rotterdam exploiteert, onderhoudt en ondersteunt sportlocaties door heel Rotterdam. Dit varieert van gymzalen, tot sporthallen, atletiekbanen en zwembaden. Vanuit het hoofdkantoor en de locaties in Rotterdam helpen ruim 350 medewerkers mee aan de sportieve doelstellingen van de stad. Allemaal met als doel om mensen in beweging te krijgen en gezond te houden.