Project omschrijving

Gratis narrowcasting voor Thermen2

Thermen2 heeft ons benaderd in mei van 2021 met de vraag om de bestaande schermen in te zetten voor advertising in combinatie met informatieve narrowcasting. De 2 zwembaden in Alphen aan den Rijn trekken jaarlijks veel regionale, maar ook nationale bezoekers. Dit komt omdat het zwembad Aquarijn diverse nationale watersport evenementen faciliteert. Dit heeft een gunstig effect op het aantrekken van adverteerders. Belangrijk voor het doen slagen van het project was het volledig kunnen financieren van het narrowcasting systeem door middel van advertenties.

logo thermen2

Hierbij hebben wij onze advertentiepartner ingeschakeld en die heeft 15 advertenties op narrowcastingschermen verkocht voor een periode van 3 jaar. Adverteerders zijn voornamelijk regionale MKB bedrijven. Hiermee is het narrowcasting project niet alleen gratis, maar zorgt dit voor extra inkomsten.  Onderdeel van de deal was dat het huidige systeem vervangen zou worden voor onze Evado software.

Informeren, entertainen en activeren van de doelgroep door middel van narrowcasting

In een zwembad zijn er uiteenlopende doelgroepen actief, van jong tot oud en is het belangrijk dat de schermen ondersteuning bieden aan de algemene informatievoorziening. Dit varieert van communicatie over het zwemprogramma, de zwemlessen en andere zwembad gerelateerde zaken. Daarnaast dienen de schermen in de horeca een doel om ouders te entertainen (denk aan het tonen van zwembadstreams van de zwemlessen). Aangezien de horeca een plek is waar gedurende de hele dag mensen bijeen komen, is dit een ideale plek voor het tonen van advertenties.

Bezoekers blijven gemiddeld een langere periode in de horeca zitten en dit heeft aantrekkingskracht voor het lokale / regionale MKB bedrijf. De advertenties worden namelijk afgewisseld met het algemene Thermen2 content en rouleren om de 10 seconden. Dit betekent concreet dat een advertentie elke 5 minuten voorbij komt op het scherm gedurende de hele dag. Een interessant model voor adverteerders om direct in contact te komen met de doelgroep en hun producten of diensten te promoten.

Het project

TSS is totaalleverancier in het project en heeft het Evado CMS geleverd, nieuwe players en de montage verzorgd voor 12 schermen. De horeca schermen in beide zwembaden worden aangestuurd vanuit 1 player en door middel van een HDMI splitter met 3 outputs verdeeld naar de schermen. De templates zijn helemaal op maat gemaakt voor Thermen2 in de huisstijl van Aquarijn,de Hoorn en Thermen2. De verschillende medewerkers hebben een redactietraining gevolgd.

Het project is volledig gefinancierd door adverteerders en wordt over een looptijd van 36 maanden in een lease constructie door Thermen2 afbetaald. Hierbij is een jaarlijkse support level 1 afgesloten welke bestaat uit een telefonische helpdesk tijdens kantooruren. Het systeem draait in de cloud.

Over de klant

Thermen2 exploiteert de zwembaden Aquarijn en de Hoorn in Alphen aan den Rijn. Aquarijn is een groot wedstrijd zwembad en heeft ook een buurthuis. In het wedstrijd bad worden o.a. nationale en internationale wedstrijden gespeeld. Daarnaast wordt er lesgegeven en maken watersportverenigingen gebruik van de faciliteiten. Zwembad De Hoorn dient met name voor recreatief gebruik. Hiermee hebben beide zwembaden een belangrijke regionale en sportieve functie.

Project details:

  • Klant: Thermen2

  • Regio: Alphen aan den Rijn

  • Aantal locaties: 2

  • Aantal schermen: 12

  • Oplossing: narrowcasting & advertising

  • Toepassing: zwembadcommunicatie, branding, event communicatie

  • Opgeleverd: Q4 2021

Ik wil meer weten over dit project