TSS wordt onderdeel dgtgroup

Antwerpen – dgtgroup, toonaangevend aanbieder van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt met trots aan dat de Nederlandse bedrijven de NFGD en TSS zich bij de groep hebben aangesloten. Door deze uitbreiding groeit dgtgroup naar 120 medewerkers en stijgt de gezamenlijke jaaromzet naar circa €40 miljoen.

Met deze strategische stap versterkt dgtgroup haar aanwezigheid in Nederland en onderstreept zij haar ambitie om haar leidende positie in de Benelux verder uit te bouwen. De groep verankert zich hiermee stevig langs de belangrijke as Antwerpen–Den Haag.

Dankzij de toevoeging van de NFGD breidt dgtgroup haar dienstverlening uit met hoogwaardige audiovisuele totaaloplossingen voor complexe AV/ICT-installaties, de verhuur van tijdelijke AV apparatuur, tolkdiensten en faciliteiten voor live producties en streamingdiensten. Dit stelt de groep in staat om een nog breder scala aan oplossingen aan te bieden aan klanten in de Benelux.

Met de overname van TSS betreedt dgtgroup ook de Nederlandse markt voor Digital Signage. De service- en supportdiensten van dgtgroup worden verder uitgerold om Nederlandse klanten volledig te ontzorgen. De groep blijft haar jarenlange ervaring met As-a-Service-modellen verder ontwikkelen, waarmee zij innovatieve en flexibele oplossingen biedt op basis van eigen softwaretools – gericht op overheden en bedrijven in Nederland en daarbuiten.

Deze strategische uitbreiding verstevigt niet alleen de marktpositie van dgtgroup in de Benelux, maar benadrukt ook haar ambitie om de komende jaren een toonaangevende speler te blijven in de audiovisuele en ICT-sector. dgtgroup blijft sterk gecommitteerd aan haar klantenbasis en kijkt uit naar verdere groeikansen.

Jan Bussels, CEO van dgtgroup:
“Voor mij draait ondernemen om mensen samen te brengen rond een gedeelde ambitie. Dat is precies wat hier gebeurt. We versterken elkaar, zonder onze eigenheid te verliezen. De NFGD en TSS delen onze ondernemende spirit en passie voor technologie. We groeien samen, met focus op kwaliteit, klantwaarde en langetermijndenken. Deze uitbreiding is geen eindpunt, maar een logische volgende stap in een groter verhaal.” Beide Nederlandse bedrijven blijven opereren onder hun eigen naam en behouden hun vertrouwde teams. Binnen dgtgroup krijgen zij de ruimte om verder te groeien, kennis te delen en samen te bouwen aan innovatieve oplossingen voor klanten in de hele Benelux.

Michel Bons, TSS:
“Deze stap stelt ons in staat om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. De complementariteit met de andere bedrijven binnen dgtgroup is groot, en het netwerk biedt tal van kansen voor innovatie, groei en gezamenlijke projecten.”

François Hobma, NFGD:
“Wij geloven sterk in samenwerking en het delen van expertise. Door ons aan te sluiten bij dgtgroup maken we deel uit van een grotere familie met een gedeelde passie voor kwaliteit en klantgerichtheid. Tegelijk blijven we trouw aan wie we zijn, met ruimte voor eigen initiatief en ondernemerschap waar ik met trots deel van uit blijf maken en geloof in de verdere ontwikkeling en uitbreiding in de Benelux.”

Bart Cauberghe, Thomas Dewever en Davy Louwers, Smile Invest:
“Deze uitbreiding past perfect binnen onze visie om te investeren in sterke, complementaire bedrijven die samen meerwaarde creëren. We geloven in het potentieel van een geïntegreerde Benelux-aanpak en zijn ervan overtuigd dat dgtgroup met deze stap een unieke positie inneemt in de markt. Onze rol is om die groei duurzaam te ondersteunen, met respect voor het ondernemerschap van elk team binnen de groep.”

dgtgroup ontstond uit de samenwerking tussen Digitopia, Centomedia, Aviniti en ThisPlays2, en wordt ondersteund door de langetermijn Benelux-investeerder Smile Invest, die begin dit jaar een meerderheidsbelang verwierf. De groep blijft openstaan voor bedrijven met een gedeelde visie op technologie, innovatie en klantbeleving, die willen meebouwen aan een sterk collectief.

Nieuwe vacatures: Account Manager

Ben jij klaar voor de volgende stap in je sales carrière, heb je een passie voor het verkopen van innovatieve oplossingen?  Bij TSS Cross Media Group kom je terecht in de dynamische wereld van digitale communicatie! Een wereld die continu in beweging is en nooit saai is.

Lees hier de volledige vacature.

Strategische samenwerking Ricoh

Onlangs hebben TSS B.V.  en Ricoh een partnership gesloten. Ricoh gaat de oplossingen van TSS op het gebied van visuele digitale communicatie oplossingen aanbieden aan bestaande en nieuwe klanten. De samenwerking heeft al geleid tot het opleveren van een uitdagend en bijzonder traject namelijk de inrichting van het experience center van Koppert Biological. In deze experience center wordt via een groot aantal narrowcasting schermen uitgelegd wat Koppert doet en wat zij kunnen betekenen voor haar klanten. De mate van uitgebreide interactieve mogelijkheden maakt dit project bijzonder.

TSS heeft haar laatste innovatie Evado iControl ingezet in dit project. Hierbij wordt het mogelijk gemaakt dat content interactief wordt bediend via een extern knoppenpaneel. Op deze manier kunnen bijvoorbeeld video’s worden gestart, vervolgd of gepauzeerd. In het experience center worden jaarlijks honderden rondleidingen verzorgd.

Over Ricoh

Ricoh werd in 1936 opgericht in Tokio, Japan. Onze grondlegger, Kiyoshi Ichimura, was een visionair die een verantwoorde, vooruitstrevende aanpak had, met de nadruk op menselijk potentieel. Dit idee heeft ons meer dan 85 jaar geïnspireerd om oplossingen te ontwikkelen die creativiteit stimuleren en individuen helpen bij het bereiken van voldoening door werk.

Door de jaren heen heeft ons bedrijf verschillende wereldprimeurs behaald op het gebied van werkplekinnovatie, zoals ’s werelds best verkopende kopieermachine, de RICOH Theta en het ontwikkelen van ons circulair economisch model: Comet Circle™.

We zijn trots op onze reputatie als marktleider in hardware. Naarmate de behoeften van onze klanten evolueren, groeit Ricoh mee. Recentelijk hebben we ons omgevormd tot een veelzijdige en innovatieve partner in werkplekervaring en procesautomatisering, met erkenning van experts wereldwijd. Als groep, voegen we waarde toe voor onze klanten in 200 landen, met een team van 80.000 collega’s.

Strategische samenwerking Avesqo

Recentelijk hebben Avesqo en TSS Cross Media Group B.V.  een samenwerkingsovereenkomst getekend. TSS wordt als fabrikant van het Evado platform de preferred leverancier voor Avesqo op het gebied van narrowcasting/digital signage en overige diensten. Met deze samenwerking bouwt TSS verder aan haar marktpositie als toonaangevende fabrikant van software op het gebied van digitale visuele communicatie oplossingen.

Stefan Noordermeer van TSS geeft aan: “Het gevoel bij Avesqo is enorm goed. We hebben dezelfde cultuur en hanteren dezelfde aanpak ten opzichte van projecten en klanten. De samenwerking kent een vliegende start doordat we direct gezamenlijk met mooie business opportunities bezig zijn. Bij TSS zijn we erg blij met de samenwerking en geloven dat we met Avesqo vele mooie projecten zullen gaan doen in de toekomst”.

Over Avesqo

In 2015 is Avesqo opgericht met als doel om kennis aan resellers te leveren bij audiovisuele-, videoconferencing- en integratievraagstukken.  Zo zijn we een distributeur van kennis- en supportdiensten geworden. We stelden op deze manier andere partijen in de markt in staat om videoconference en audiovisuele oplossingen te verkopen zonder dat zij zelf de kennis in huis hebben.

De ervaring als white label distributeur heeft ons geleerd dat een goede afstemming tussen een oplossing en de implementatie daarvan cruciaal is voor een succesvol project. We zijn er heel goed in geworden om de communicatie wensen van bedrijven in technische oplossingen te vertalen, deze te implementeren en blijvend te ondersteunen. Avesqo bevindt zich op het snijvlak van IT en AV, waarbij veel specifieke kennis van pas komt. We breiden deze kennis alsmaar uit door continue scholing en training.

Wat ons onderscheidt van anderen in de markt is onze directe aanpak van klantvraagstukken. We hebben in 2020 besloten om de vraagstukken van eindgebruikers direct aan te gaan en op te lossen. Door onze unieke ervaring binnen het vakgebied van AV- en UC-oplossingen worden we inmiddels aanbevolen door talloze fabrikanten. Op deze manier bouwen we op succesvolle wijze ons klantportfolio uit. Zo kunnen we de eindgebruiker zowel audiovisuele- en videoconferencing-apparatuur en diensten leveren.

TSS – Preferred Partner Digital Signage

Deze week hebben Media Service Maastricht en TSS Cross Media Group B.V.  hun nieuwe, spannende en innoverende samenwerking beklonken.

Met deze samenwerking is TSS verkozen als preferred partner op het gebied van onder andere narrowcasting & digital signage. Met EVADO, het product van TSS, zijn tal van innovatieve diensten te realiseren op het gebied van digitale visuele communicatie.

“Wij kijken er naar uit om iedereen snel kennis te laten maken met deze professionele en gebruiksvriendelijke oplossing. Het zal dan ook niet lang duren voordat wij deze oplossing kunnen demonsteren in onze showroom”, aldus Menno Wijckmans.

Stefan Noordermeer van TSS vertelt: “Vanuit TSS is er al vanaf het eerste contact een erg goede klik met de mensen van Media Service. Hun expertise in combinatie met onze softwaremogelijkheden maken ons super-enthousiast. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking”.

Over Media Service Maastricht

In 1976 ontstond het bedrijf als interne audiovisuele dienstverlener bij Rijks Universiteit Limburg. In 1998 werd het bedrijf geprivatiseerd en werd Media Service BV opgericht. De huidige DGA’s Marco Stijnen en Menno Wijckmans richtten in 2002 Edison AV op. In 2013 hebben Media Service en Edison AV de krachten gebundeld.

Het bedrijf is verder blijven groeien en is geëxpandeerd naar België met de oprichting van Media Service België in 2016. In 2020 werd de horizon en daardoor ook de dienstverlening verbreed met de oprichting van Edison Projectverlichting.

TSS sponsort Deltion bij Tour ALS

De Tour du ALS is een jaarlijks terugkerend evenement dat mensen samenbrengt in de strijd tegen de meedogenloze ziekte Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Deze genadeloze aandoening tast het zenuwstelsel aan, wat leidt tot progressieve spierzwakte en uiteindelijk tot volledig verlies van spierfunctie. Om bewustzijn te creëren, fondsen te werven en hoop te verspreiden, nemen duizenden mensen deel aan de Tour du ALS. Een bijzondere deelnemer aan dit evenement is het Deltion College, een onderwijsinstelling die zich inzet om een verschil te maken in de strijd tegen ALS.

Het Deltion College is een MBO-instelling gevestigd in Zwolle, Nederland. De school heeft niet alleen een sterke academische focus, maar ook een diepgewortelde toewijding aan maatschappelijke betrokkenheid en verantwoordelijkheid. Het is dan ook geen verrassing dat het Deltion College al vele jaren betrokken is bij de Tour du ALS. Deze betrokkenheid wordt gedreven door het verlangen om een positieve impact te hebben op de levens van mensen die getroffen zijn door deze slopende ziekte.

Elk jaar bundelen studenten, docenten en medewerkers van het Deltion College hun krachten om geld in te zamelen voor de Tour du ALS. Ze organiseren verschillende evenementen en activiteiten, zoals sponsorlopen, veilingen en benefietconcerten. De betrokkenheid van de school gaat echter verder dan alleen het inzamelen van geld. Het Deltion College wil ook bewustzijn creëren over ALS en de impact ervan op het dagelijks leven van patiënten en hun families.

TSS steunt het Deltion College door middel van sponsoring bij deze mooie actie. In samenwerking met andere sponsoren is inmiddels al meer dan 125.000 euro opgehaald.

Toppers van Deltion, heel veel succes!!

LED Eyecatcher voor Van Schie

In samenwerking met Q-lite, Europese fabrikant van LED-schermen gevestigd met haar kantoor in Baarle-Nassau hebben wij een mooi gezamenlijk project opgeleverd bij Van Schie. Achter het schuine raamwerk van Van Schie is een transparante LED oplossing van 17m2 geplaatst.

Wat is een transparant LED scherm?

Een transparant LED-scherm is een soort display dat de eigenschap heeft om doorzichtig te zijn. Het bestaat uit een reeks kleine LED-lampjes die zijn geïntegreerd in een transparant substraat, zoals glas of kunststof. Het resultaat is een scherm dat beelden kan weergeven en tegelijkertijd doorzichtig blijft, waardoor het mogelijk is om de content op het scherm te zien terwijl men ook door het scherm heen kan kijken.

Het transparante LED-scherm maakt gebruik van een speciale technologie waarbij de LED’s zo zijn ontworpen dat ze alleen licht uitstralen in één richting. Wanneer het scherm wordt ingeschakeld, lichten de LED’s op en vormen ze de gewenste afbeeldingen of video’s. Omdat de LED’s alleen in één richting licht uitstralen, is het mogelijk om de content op het scherm te zien zonder dat het volledig doorschijnend wordt.

LED aansturing vanuit Evado

Deze sturen wij op een volledige op maat gemaakte resolutie (637 x 313) aan vanuit het Evado platform. Doordat het LED-scherm een bijzondere vorm en afmeting heeft, is er een speciale template ontwikkeld. Hierbinnen is deze vorm door een masker zichtbaar gemaakt, zodat de medewerkers van Van Schie eenvoudig de content kunnen plaatsen.

Narrowcasting schermen voor interne communicatie

Naast de aansturing van het transparante LED-scherm, hebben wij ook op het kantoor de schermen in de kantine en receptie voorzien van een narrowcasting oplossing.

Het LED-scherm is een echte eyecatcher op de drukke doorgaande weg en draagt bij aan de algehele branding en het visitekaartje van Van Schie. Het narrowcasting scherm bij de receptie dient als extern communicatiemiddel, de informatieschermen in de kantines dragen bij aan de verbetering van interne communicatie.

Over Van Schie

Van Schie is een Nederlands bedrijf gevestigd in Mijdrecht. Het bedrijf Van Schie is gespecialiseerd in infrastructuur en grondverzet. Ze zijn actief in verschillende sectoren, zoals wegenbouw, waterbouw, milieu, transport en verhuur van machines.

Van Schie biedt een breed scala aan diensten, waaronder grondverzet, sloopwerkzaamheden, rioleringswerkzaamheden, bestrating, baggerwerkzaamheden, groenvoorziening en transport. Ze voeren projecten uit voor zowel particuliere klanten als grote zakelijke opdrachtgevers, waaronder overheden en bouwbedrijven.

PowerBi & Narrowcasting

Count & Cooper, gevestigd met haar kantoor in hartje Rotterdam heeft bij de renovatie van het compleet nieuwe kantoor gekozen voor de visuele communicatieoplossingen van TSS. De 2 grote 86” schermen in de pantry worden multifunctioneel ingezet voor zowel klanten als eigen medewerkers.

Namens TSS hebben wij narrowcasting in combinatie met een PowerBI koppeling geleverd, waarmee dashboardinformatie op schermen wordt getoond. Die informatie wordt tevens afgewisseld met ander corporate communicatieberichten voor de interne medewerkers. Op het moment dat het kantoor externen op bezoek heeft, draait er inspirerende en spraakmakende content over de nieuwste technologieën en projecten van Count & Cooper. Hiermee willen ze inzicht geven in de activiteiten van het bedrijf en tevens de klanten inspireren! Zo worden de informatieschermen dus multifunctioneel ingezet.

Over Count & Cooper

Count & Cooper wat drijft op innovatie en nieuwe technologieën en zich heeft gespecialiseerd als adviespartner in de bouwsector heeft hiermee een mooie communicatietool in handen voor het presenteren van hun eigen ambities.

Narrowcasting Gelredome stadion

Het huidige narrowcasting systeem bij de Gelredome was verouderd en daarmee toe aan vernieuwing. In het midden van 2021 zijn de gesprekken gestart met de facilitaire en technische collega’s van de Gelredome. Deze gesprekken hebben wij in samenwerking met onze partner Eshgro gevoerd, voorheen Diabolo ICT en dit heeft geleid tot een succesvolle implementatie van een nieuw narrowcasting systeem. De narrowcasting schermen bieden ondersteunende communicatie voor de bezoekers aan de activiteiten bij de Gelredome. Hierbij kan gedacht worden aan informatie over live events, bij voetbalwedstrijden van Vitesse en zakelijke bijeenkomsten.

De Gelredome, gevestigd in Arnhem is een van de meest bekende eventlocaties van Nederland en biedt ruimte aan 34.000 bezoekers. De schermen tonen zowel content in landscape als portrait en voorzien hier in de behoeftes van de Gelredome. De narrowcasting configuratie zal in de toekomst nog verder uitgebreid gaan worden.

TSS Cross Media Groep bedient met het xScreen concept al het grootste sportnetwerk van Nederland en met de toevoeging van Gelredome is er weer een mooie klant aan het portfolio in de sport toegevoegd.Veel voorkomende toepassingen in de sport zijn o.a. live streaming in combinatie met advertising en event communicatie.

Uitgegeven kenteken prijkt aan RDW-gebouw

Ten behoeve van de interne communicatie op diverse displays maakt RDW al jaren gebruik van onze Evado narrowcasting.

Maar ook voor outdoor digital signage maakt RDW nu gebruik van onze narrowcasting oplossingen. Zo is onlangs het grote kenteken scherm aan het pand in Groningen vervangen door onze partner 2.Orange. Het sterk verouderde scherm is door hun installatie team vervangen door een high-end LED wall waarop elke drie minuten het laatst uitgegeven kenteken getoond wordt.

Dit hebben we gerealiseerd door een koppeling te maken met het interne RDW registratiesysteem. Via een datakoppeling wordt de informatie van het meest recent uitgegeven kenteken via het Evado narrowcasting CMS getoond op de LED wall.

Na volle tevredenheid heeft dhr. Zeger Baelde, directeur bedrijfsvoering, op vrijdag 15 april het nieuwe kentekenscherm officieel in gebruik genomen.

Lees ook:

Nieuwsbericht nu.nl

Nieuwsbericht Dagblad van het Noorden