Retail
In de retail is het continue vechten voor elke klant. De trend dat klanten steeds vaker online shoppen zorgt voor afnames van de verkoop bij fysieke winkeleigenaren. Het is daarom van groot belang dat deze winkeleigenaren alle tools in handen hebben om nieuwe klanten in hun winkel te krijgen. Eenmaal in de winkel is het zaak ze te motiveren tot een aanschaf. Hoe is deze doelstelling te realiseren? Door gebruik te maken van digitale visuele communicatie oplossingen. Voorbeelden hiervan zijn narrowcasting, digital signage, videowalls, touchschermen of combinaties hiervan.
Narrowcasting
Narrowcasting kan ingezet worden voor etalageruiten om bij klanten “awareness” te creëren voor uw producten of diensten. Bovendien leent het medium zich uitstekend voor branding van uw product. In de winkel kunnen op TV schermen acties gepromoot worden of productinformatie vertrekt worden. Het inzetten van narrowcasting draagt sowieso bij aan een positieve winkelbeleving bij uw bezoeker.
Videowalls en LED walls
Videowalls in de retail hebben vaak als doel om de bezoeker te imponeren. Ze zorgen voor een wow effect en dragen bij aan de beleving en uitstraling van de winkel. Dus een ideaal product om toe te voegen aan uw winkelomgeving. In plaats van een videowall kan ook een indoor LED scherm worden ingezet. Deze hebben een hogere lichtopbrengst en worden prijstechnisch interessant indien de afmeting van het scherm groter wordt.
Touch schermen
Via touch schermen kunt u uw bezoeker aanvullende informatie geven over uw producten of diensten. Op het gebied van touch zijn er vele mogelijkheden. Van op maat gemaakte toepassingen tot het tonen van uw website. Vanzelfsprekend zijn er ook allerlei combinaties zijn mogelijk.


