Blog2021-06-03T08:23:57+00:00

Blog

Communicatiepatronen: ken je deze 4 soorten al?

juni 15th, 2021|

In deze blog wil ik wat dieper ingaan op verschillende communicatiepatronen. Welke soorten zijn er, wat zijn de verschillen en hoe zet je ze zo effectief mogelijk in. Ik baseer me hierbij vooral op het model van Bordewijk en Van Kaam. Zij gaan uit van 4 patronen te weten: Allocutie, Registratie, Conversatie en Consultatie.

De aanleiding van […]

Effectieve koppelingen voor narrowcastingschermen

juni 3rd, 2021|

Denk je bij de term narrowcasting nog vooral aan “het broodje van de week” en “wachtverzachter”? Of “leuk maar veel werk” en “kost veel maar levert weinig op”? Dan is deze blog waarschijnlijk een mooie eye opener. Deze omschrijvingen zijn namelijk toch echt wel achterhaald. Narrowcasting als product of dienst is inmiddels gegroeid tot een […]

Digitale schermen in de Industrie

april 29th, 2021|

Al meerdere eeuwen heeft de industrie een prominente rol binnen de Nederlandse economie. Een sector waar innovatie, technologie en snelheid één van de meest voorkomende uitdagingen zijn. Al jarenlang groeit deze sector en mede door deze groei ontstaan er nieuwe vraagstukken op gebied van communicatie. Dit vraagt om een andere inzet van de IT en communicatie […]

Succesvol starten met narrowcasting

maart 21st, 2021|

Bent u zich aan het oriënteren op het gebied van narrowcasting? Bent u overtuigd dat het een waardevolle toevoeging kan zijn aan uw communicatiemix maar weet u nog niet precies wat er op u afkomt als u wilt gaan starten met narrowcasting? In deze blog worden al dit soort vragen beantwoord. Het doel hierbij is […]

Informatiekanalen voor zorgomgevingen

februari 25th, 2021|

Het afgelopen jaar heeft een grote impact op de zorg en heeft er toe geleidt dat zorginstellingen, verpleeghuizen en zorgomgevingen anders zijn gaan kijken naar communicatie met bewoners. Vereenzaming treedt op, mensen kunnen hun activiteiten niet meer bijwonen en er ontstaat een behoefte aan maatschappelijke betrokkenheid. Zorgomgevingen worden dus voor uitdagingen gesteld. Hoe kunnen nieuwe communicatie […]

Interne communicatie via externe kanalen

januari 22nd, 2021|

Veel organisaties ervaren op dit moment een uitdaging bij het in standhouden van duidelijke interne communicatie. Zeker nu veel medewerkers thuiswerken. Hoe houd je de medewerkers goed geïnformeerd, gemotiveerd en betrokken bij de organisatie in de huidige situatie? Interne e-mails blijven vaak ongeopend. Ook is bekend dat medewerkers toch minder geneigd zijn om zelf opzoek […]

Ontdek de 8 motieven voor Digital Signage

januari 4th, 2021|

Digital signage, het is een veel voorkomende term die op regelmatige basis in communicatie overleggen wordt genoemd. Maar wat wordt er nu precies verstaan onder digital signage en waarom neemt dit communicatiemiddel steeds meer toe in populariteit? In deze blog zet ik de verschillende beweegredenen voor digital signage uiteen en maak hierbij een onderscheid tussen […]

Een gebruiksvriendelijk CMS, wat is dat precies?

september 23rd, 2020|

Vanuit TSS hebben we in dertig jaar zeer vele projecten mogen uitvoeren in een divers landschap van klanten. In de meeste gevallen bereiden klanten zich goed voor en weten ze goed aan te geven wat de wensen en eisen zijn die ze stellen aan een software oplossing. Van alle wensen en eisen die er gesteld worden, […]

Narrowcasting tips. Praktische adviezen voor narrowcasting.

juli 1st, 2020|

Narrowcasting is een fantastisch medium. Het biedt de mogelijkheid om snel en eenvoudig informatie aan een beperkte doelgroep te presenteren. Bovendien is deze informatie ook nog eens mooi vormgegeven zodat de attentiewaarde erg hoog is. Ondanks dit alles zijn er wel degelijk bepaalde richtlijnen voor het creëren  van een succesvolle uitzending. Om dit te kunnen […]

Voedingsindustrie zet digitale communicatie steeds vaker in.

juni 10th, 2020|

De voedingsindustrie is een van de belangrijkste sectoren die een grote bijdrage levert aan de Nederlandse economie. De voedingsindustrie in ons land wordt vertegenwoordigd door grote internationale spelers, zoals o.a.; Nestlé, Heinz en Unilever.  Ondanks dat vele foodbedrijven al jarenlang actief zijn in deze sector ontstaan er steeds meer vraagstukken omtrent digitale communicatie.  In deze blog […]

Visual storytelling binnen bedrijven, hoe wordt het toegepast?

april 10th, 2020|

Enkele tijd geleden zat ik aan tafel bij de corporate communicatie manager van een grote multinational. Zij vertelde mij over het belang van visual storytelling binnen haar afdeling.  Daarom heb ik besloten om deze blog te schrijven en dieper in te gaan op de begrippen storytelling en visual storytelling. Wat is visual storytelling? Welke waarde voegt […]

Crisiscommunicatie, snel en effectief via digitale informatieschermen

april 1st, 2020|

Een narrowcasting systeem is uitermate geschikt om in te zetten voor de verspreiding van belangrijke berichten in tijden van nood of crisis. Zo kan het platform worden ingezet voor ondersteuning bij crisiscommunicatie in de vorm van noodmeldingen, calamiteitenmeldingen of veiligheidsinstructies. In deze blog wil ik aan de hand van concrete voorbeelden laten zien wat de mogelijkheden zijn en hoe verschillende organisaties dit nu […]

Datakoppelingen toevoegen aan narrowcasting, hoe werkt dat?

maart 16th, 2020|

In deze blog ga ik het uitgebreid hebben over datakoppelingen en narrowcasting. Anders gezegd, hoe kun je relevante informatiestromen van derden integreren in een narrowcasting uitzending. Naast de term datakoppelingen spreken we ook wel over externe feeds, datafeeds of koppelingen met externe bronnen. Laten we allereerst gaan beginnen met een definitie, oftewel: wat is een […]

Welke digital signage player zet je in en waarom?

februari 20th, 2020|

Met deze blog probeer ik meer inzicht te geven over de inzet van een digital signage player. Wanneer zet je welke mediaplayer in en waarom is het belangrijk om toekomstgericht te investeren? De play-out is een essentieel deel van een digital signage configuratie. Play-out, oftewel het uitspelen van content vanuit de mediaplayer richting de schermen. […]

Interne communicatie verbeteren? Deze techniek werkt altijd.

januari 3rd, 2020|Label: |

Hoe groter een bedrijf wordt hoe belangrijker het wordt om te zorgen dat de interne communicatie goed op orde is. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Communicatieafdelingen van met name wat grotere organisaties staan dan ook regelmatig voor deze uitdaging. In dit artikel wil ik ingaan op een techniek die jou als communicatieverantwoordelijke kan helpen […]

Videowall of LED scherm? Wat zijn de verschillen?

december 6th, 2019|Label: |

Wanneer je als organisatie binnen of misschien wel buiten je pand op een groot scherm je boodschap wil plaatsen dan heb je keuze tussen een videowall of een LED scherm. In deze blog wil ik graag aandacht besteden aan de verschillen. Het uitganspunt is een scherm van minimaal 2,20 meter breed en 1,25 meter hoog. […]

Infokanaal, het effectieve systeem voor het tonen van informatie.

november 26th, 2019|Label: |

Een infokanaal is een mooie toepassing om content snel en efficiënt te verspreiden. Een digitaal informatiekanaal ( narrowcasting ) voor bedrijven, scholen of zorginstellingen kan op allerlei manieren ingezet worden door een marketing en communicatieafdeling. Bewezen is inmiddels dat de kracht van herhaling effectief is en zijn vruchten afwerpt. Maar hoe zorg je er nu […]

Nu.nl informatie op een narrowcasting scherm, mag dat?

november 20th, 2019|Label: |

Een hele logische vraag. Eentje die regelmatig voorbij komt wanneer mensen zich oriënteren op de invulling van hun narrowcasting uitzending. Of als ze bijvoorbeeld de content van nu.nl willen gebruiken op hun videowall.

Waar het in feite om gaat is de generieke vraag: mag je zomaar content of informatie van derden hergebruiken? Dat hergebruiken wordt […]

Professioneel display of een consumenten TV?

oktober 29th, 2019|Label: |

Zeer regelmatig wordt door potentiële nieuwe klanten ons de volgenden vraag gesteld. “ Welke schermen kan ik nu het beste inzetten?” Hiermee wordt dan bedoeld, moet ik nu professionele displays aanschaffen of kan ik ook uit de voeten met een consumenten televisie. Een professional display wordt ook wel een narrowcasting screen of een narrowcasting display […]

Inzet van narrowcasting schermen door de marketingafdeling is hot!

september 26th, 2019|Label: |

Digitale transformatie en digitalisering, allemaal termen die menig organisatie in Nederland bezighoudt. Hoe communiceert een traditioneel bedrijf met zijn of haar klanten of medewerkers? Waarom kiezen bedrijven ervoor om narrowcasting schermen in te zetten als communicatiemiddel? Wat is de toegevoegde waarden van narrowcasting bedrijf binnen een professionele omgeving?

Allemaal vragen die gesteld kunnen worden en afgewogen […]

Wat is narrowcasting? [ Het complete verhaal van A tot Z ]

september 12th, 2019|Label: , |

Wat is narrowcasting ? Nog vaak wordt ons deze vraag gesteld. Dit artikel is bedoeld om hier een compleet en duidelijk antwoord op te geven. Na het lezen van dit stuk bent u volledig op de hoogte van wat narrowcasting is, wat het doel is van narrowcasting schermen, hoe u dit succesvol kunt inzetten in […]

Videowall schermen, de multifunctionele communicatie tool

augustus 2nd, 2019|Label: , , , |

Videowall schermen kunnen door organisaties op veel verschillende manieren en voor verschillende doelen worden in gezet. Eén van de mogelijkheden is het gebruik van videowalls. Maar voor welk communicatiedoel zet je deze nu precies in? Wat voor content laat je zien? Welke content bronnen wil je kunnen aansluiten? Ik heb gemerkt dat deze vragen vooraf […]

Narrowcasting in het leisure segment. Mainstream of groeimarkt?

juli 23rd, 2019|Label: , , |

Hoe zit het tegenwoordig met het inzetten van digitale visuele communicatie middelen zoals bijvoorbeeld narrowcasting in het leisure segment? Lees meer hierover op basis van mijn recente persoonlijke ervaring.

Laatst liep ik met mijn dochter en wat vrienden in een groot attractiepark.
Het viel mij op dat er nog veel gecommuniceerd werd door middel van print, gewerkt […]

Narrowcasting checklist, de ultieme checklist nu beschikbaar!

juni 8th, 2019|Label: , , |

Vanuit uw organisatie is de behoefte ontstaan om een oriëntatie te starten naar de mogelijkheden van narrowcasting. De kans is hierbij groot dat u als een van de eerste acties heeft besloten om een online zoekactie te starten. Zodra u in uw zoekbalk van de browser narrowcasting intoetst en op “zoek” klikt, heeft u mogelijk […]

KPI dashboards steeds vaker toegepast bij corporates

mei 7th, 2019|Label: |

Steeds vaker komen wij bedrijven tegen die aangeven efficiënter te willen communiceren.Een trend hierbij is dat er aangegeven wordt dat men graag meer inzicht wil krijgen in de beschikbare data binnen een organisatie. De data is vaak wel beschikbaar, maar is verspreid over verschillende systemen of is weggestopt in ingewikkelde database bestanden.

KPI dashboards zijn heel specifiek […]

Ga naar de bovenkant