Blog2019-11-13T15:17:32+00:00

Blog

Crisiscommunicatie, snel en effectief via digitale informatieschermen

Een narrowcasting systeem is uitermate geschikt om in te zetten voor de verspreiding van belangrijke berichten in tijden van nood of crisis. Zo kan het platform worden ingezet voor ondersteuning bij crisiscommunicatie in de vorm van noodmeldingen, calamiteitenmeldingen of veiligheidsinstructies. In deze blog wil ik aan de hand van concrete voorbeelden laten zien wat de mogelijkheden zijn en hoe verschillende organisaties dit nu […]

april 1st, 2020|0 Comments

Datakoppelingen toevoegen aan narrowcasting, hoe werkt dat?

In deze blog ga ik het uitgebreid hebben over datakoppelingen en narrowcasting. Anders gezegd, hoe kun je relevante informatiestromen van derden integreren in een narrowcasting uitzending. Naast de term datakoppelingen spreken we ook wel over externe feeds, datafeeds of koppelingen met externe bronnen. Laten we allereerst gaan beginnen met een definitie, oftewel: wat is een […]

maart 16th, 2020|0 Comments

Welke digital signage player zet je in en waarom?

Met deze blog probeer ik meer inzicht te geven over de inzet van een digital signage player. Wanneer zet je welke mediaplayer in en waarom is het belangrijk om toekomstgericht te investeren? De play-out is een essentieel deel van een digital signage configuratie. Play-out, oftewel het uitspelen van content vanuit de mediaplayer richting de schermen. […]

februari 20th, 2020|0 Comments

Interne communicatie verbeteren? Deze techniek werkt altijd.

Hoe groter een bedrijf wordt hoe belangrijker het wordt om te zorgen dat de interne communicatie goed op orde is. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Communicatieafdelingen van met name wat grotere organisaties staan dan ook regelmatig voor deze uitdaging. In dit artikel wil ik ingaan op een techniek die jou als communicatieverantwoordelijke kan helpen […]

januari 3rd, 2020|Tags: |0 Comments

Videowall of LED scherm? Wat zijn de verschillen?

Wanneer je als organisatie binnen of misschien wel buiten je pand op een groot scherm je boodschap wil plaatsen dan heb je keuze tussen een videowall of een LED scherm. In deze blog wil ik graag aandacht besteden aan de verschillen. Het uitganspunt is een scherm van minimaal 2,20 meter breed en 1,25 meter hoog. […]

december 6th, 2019|Tags: |0 Comments

Infokanaal, het effectieve systeem voor het tonen van informatie.

Een infokanaal is een mooie toepassing om content snel en efficiënt te verspreiden. Een digitaal informatiekanaal ( narrowcasting ) voor bedrijven, scholen of zorginstellingen kan op allerlei manieren ingezet worden door een marketing en communicatieafdeling. Bewezen is inmiddels dat de kracht van herhaling effectief is en zijn vruchten afwerpt. Maar hoe zorg je er nu […]

november 26th, 2019|Tags: |0 Comments

Nu.nl informatie op een narrowcasting scherm, mag dat?

Een hele logische vraag. Eentje die regelmatig voorbij komt wanneer mensen zich oriënteren op de invulling van hun narrowcasting uitzending. Of als ze bijvoorbeeld de content van nu.nl willen gebruiken op hun videowall.

Waar het in feite om gaat is de generieke vraag: mag je zomaar content of informatie van derden hergebruiken? Dat hergebruiken wordt […]

november 20th, 2019|Tags: |0 Comments

Professioneel display of een consumenten TV?

Zeer regelmatig wordt door potentiële nieuwe klanten ons de volgenden vraag gesteld. “ Welke schermen kan ik nu het beste inzetten?” Hiermee wordt dan bedoeld, moet ik nu professionele displays aanschaffen of kan ik ook uit de voeten met een consumenten televisie. Een professional display wordt ook wel een narrowcasting screen of een narrowcasting display […]

oktober 29th, 2019|Tags: |0 Comments

Inzet van narrowcasting schermen door de marketingafdeling is hot!

Digitale transformatie en digitalisering, allemaal termen die menig organisatie in Nederland bezighoudt. Hoe communiceert een traditioneel bedrijf met zijn of haar klanten of medewerkers? Waarom kiezen bedrijven ervoor om narrowcasting schermen in te zetten als communicatiemiddel? Wat is de toegevoegde waarden van narrowcasting binnen een professionele omgeving?

Allemaal vragen die gesteld kunnen worden en afgewogen dienen […]

september 26th, 2019|Tags: |0 Comments

Wat is narrowcasting? [ Het complete verhaal van A tot Z ]

Wat is narrowcasting ? Nog vaak wordt ons deze vraag gesteld. Dit artikel is bedoeld om hier een compleet en duidelijk antwoord op te geven. Na het lezen van dit stuk bent u volledig op de hoogte van wat narrowcasting is, wat het doel is van narrowcasting schermen, hoe u narrowcasting succesvol kunt inzetten in […]

september 12th, 2019|Tags: , |0 Comments

Videowall schermen, de multifunctionele communicatie tool

Videowall schermen kunnen door organisaties op veel verschillende manieren en voor verschillende doelen worden in gezet. Eén van de mogelijkheden is het gebruik van videowalls. Maar voor welk communicatiedoel zet je deze nu precies in? Wat voor content laat je zien? Welke content bronnen wil je kunnen aansluiten? Ik heb gemerkt dat deze vragen vooraf […]

Narrowcasting in het leisure segment. Mainstream of groeimarkt?

Hoe zit het tegenwoordig met het inzetten van digitale visuele communicatie middelen zoals bijvoorbeeld narrowcasting in het leisure segment? Lees meer hierover op basis van mijn recente persoonlijke ervaring.

Laatst liep ik met mijn dochter en wat vrienden in een groot attractiepark.
Het viel mij op dat er nog veel gecommuniceerd werd door middel van print, gewerkt […]

Narrowcasting checklist, de ultieme checklist nu beschikbaar!

Vanuit uw organisatie is de behoefte ontstaan om een oriëntatie te starten naar de mogelijkheden van narrowcasting. De kans is hierbij groot dat u als een van de eerste acties heeft besloten om een online zoekactie te starten. Zodra u in uw zoekbalk van de browser narrowcasting intoetst en op “zoek” klikt, heeft u mogelijk […]

KPI dashboards steeds vaker toegepast bij corporates

Steeds vaker komen wij bedrijven tegen die aangeven efficiënter te willen communiceren.Een trend hierbij is dat er aangegeven wordt dat men graag meer inzicht wil krijgen in de beschikbare data binnen een organisatie. De data is vaak wel beschikbaar, maar is verspreid over verschillende systemen of is weggestopt in ingewikkelde database bestanden.

KPI dashboards zijn heel specifiek […]

mei 7th, 2019|Tags: |0 Comments