Advertising – Digital Signage/Narrowcasting

We kunnen we stellen dat adverteren op digitale schermen de oorsprong is geweest van de opmars van digital signage, ook wel narrowcasting genoemd. Waarbij in het verleden veel vaker met print en posters werd gewerkt is dit langzamerhand gaan veranderen. Het geprinte sign werd digitaal en hiermee was Digital Signage een feit. Vrij vertaald betekent het ook digitale poster. Ook al werden de toepassingen veel breder dan adverteren alleen de term Digital Signage bleef gehanteerd. Praktisch alleen in Nederland wordt de term narrowcasting gebruikt. Vanuit TSS vinden we ook dat beide toepassingen niet hetzelfde zijn maar wel op sommige terreinen overlappen.

In het retail segment is digital signage niet meer weg te denken. Het biedt dan ook vele voordelen. Content kan te allen tijde worden aangepast met een druk op de knop. Er kan gebruik worden gemaakt van animaties, video en tal van andere mogelijkheden om de aandacht van de potentiele koper te trekken.

Schermen kunnen in winkels geplaatst worden of voor etalageruiten om zo te zorgen voor hogere mate van awareness en promotie van produkten en/of diensten.

Het Evado systeem biedt vele mogelijkheden om succesvol aan de slag te gaan met het adverteren op digitale schermen.

TSS / Evado Narrowcasting in winkelcentra