Project omschrijving

De Zuivelhoeve creëert beleving met Evado

Tijdens de eerste gesprekken op de mooie Zuivelhoeve locatie in Twente werd ons door oprichter en eigenaresse Diane Roerink direct een duidelijk doel omschreven. Iedere bezoeker die een Zuivelhoeve winkel binnenstapt moet dit ook direct herkennen en ervaren. De winkels zijn mooi ingericht en overal is aandacht voor de historie van het bedrijf en de herkomst van alle ambachtelijke producten. Via een tv scherm kunnen ze ook met bewegend beeld nog meer impact maken en het Zuivelhoeve verhaal vertellen. Bewegende beelden blijven nu eenmaal een stuk beter bij mensen in het geheugen hangen en creëren meer beleving.

Direct informeren en activeren van bezoekers

Los van de mooie verhalen die er over de organisatie en de producten kunnen worden getoond is het de bedoeling dat er aanbiedingen op de schermen komen te staan. Met behulp van een narrowcasting systeem is de Zuivelhoeve in staat om veel sneller van aanbiedingen te wisselen. Dit bijvoorbeeld nodig wanneer producten tegen de houdbaarheidsdatum lopen of uitverkocht raken. Dan kun je deze simpel weghalen of inwisselen voor een nieuwe aanbieding zonder dat je afhankelijk bent van gedrukte POS middelen. Het doel van de schermen is dan ook om bezoekers te attenderen op de lopende acties en ze te activeren om tot aankoop over te gaan.

Project omschrijving Zuivelhoeve

Bij de start van het project hebben we eerst een CMS ingericht en op een van de servers binnen het eigen Zuivelhoeve netwerk geïnstalleerd. We hebben de vormgeving van diverse maatwerktemplates verzorgt waarmee direct met het systeem kon worden gestart. Ook hebben we een Designer licentie geleverd. Hiermee kunnen nieuwe templates worden gemaakt en bestaande templates worden aangepast. Zo heeft de Zuivelhoeve de mogelijkheid om geheel zelfstandig de complete look and feel van de uitzendingen aan te beheren. De eerste 15 winkel locaties zijn voorzien van advies over de plaats en het type scherm waarna overal de players en de schermen zijn gemonteerd. De medewerkers die met het systeem moeten werken hebben een training gehad zodat ze alle mogelijkheden van het systeem kennen en dus optimaal met het digital signage systeem kunnen werken.

Over de jaren 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 hebben we in opdracht van de Zuivelhoeve de configuratie mogen uitbreiden op de volgende winkel locaties;

Ede, Doetinchem, Arnhem, Barneveld, Wesselerbrink, Stadsveld, Lochem, Rijssen, Raalte, Hasselo, Hengelosche Esch, Twello, Drachten, Sneek, Kampen, Beuningen, Glanerbrug, Veenendaal, Dieren, Harderwijk, Zwolle-Stadshagen, Arnhem-Schuytgraaf, Zutphen, Amersfoort, Maasluis, Dordrecht, Bergen op Zoom, Leiden

Over Zuivelhoeve

De oorsprong van de Roerink Food Family ligt in Twekkelo, een landelijke buurtgemeenschap nabij Hengelo. Het verhaal begint in 1981 met Diane Roerink die in de oude klompenschuur op het erf van haar ouders is begonnen met het verkopen van ambachtelijke zuivelproducten. Deze producten werden door Gerjhan Roerink zelf gemaakt op de boerderij. Hierbij werd uitsluitend gebruik gemaakt van verse weidemelk van boeren uit de directe omgeving.

Sinds 1981 is het snel gegaan. In 1985 wordt de tweede winkel geopend en vinden de eerste producten hun weg naar de supermarkt. Ook komt er een overkoepelende naam voor de verschillende bedrijven, namelijk: Roerink Food Family. Tot dusver vallen hier onder: Zuivelhoeve en de Zuivelhoeve winkels.In 2014 investeert de Roerink Food Family in de uitbreiding van de biologische geiten- en zorgboerderij De Lingehof. De Lingehof is een zorgboerderij met 1500 geiten. Van de melk van deze geiten wordt verse, smeerbare biologische geitenkaas gemaakt. Deze geitenkaas wordt in 2016 verkocht onder de merknaam Happy Goat®.

Eind 2014 wordt Van der Poel Desserts onderdeel van de Roerink Food Family. Op 29 februari 2016 wordt na goed overleg tussen de familie Van der Poel en Roerink Food Family de bedrijfsnaam veranderd in ‘De Dessert Meesters’. In 2017 heeft Zuivelhoeve de 13 Kaashuis Tromp winkels overgenomen.

Project details:

  • Klant: Roering Food Family

  • Regio: Landelijk

  • Aantal locaties: 29

  • Aantal schermen: 29

  • Oplossing: Narrowcasting en advertising

  • Toepassing: Branding, advertising

  • Opgeleverd:Eerste oplevering Q3 2016. Diverse uitbreidingen in 2016, 2017, 2018, 2019, 2020.