Project omschrijving

De Heus Animal Nutrition start met digitale informatieschermen

Eind Q4 2022 is het contact gestart met De Heus, nadat zij een informatieaanvraag bij ons hadden gedaan voor narrowcasting. Vanuit de directie kwam de behoefte om te communiceren via narrowcasting schermen. Diverse online meetings en gesprekken met de verschillende DMU’s hebben plaatsgevonden, waaronder het IT project team en marketing. Uit een shortlist van 3 partijen en inventarisatie op de productielocaties is gekozen voor het Evado platform. Hiermee is er wederom een partij uit de voedingsindustrie toegevoegd aan het klantenportfolio van TSS. Narrowcasting communicatie wordt hierdoor weer actueel en relevant voor De Heus!

De volgende functionele en technische eisen zijn er gesteld aan het narrowcasting platform:

  • Gebruiksvriendelijk narrowasting systeem;
  • Rechten en rollen per locatie, gebruiker en template instelbaar;
  • Koppeling met Sharepoint voor overhalen van berichten;
  • Overrulen van een uitzending d.m.v. een mededeling of calamiteit;
  • Zelf kunnen maken en aanpassen van templates op de verschillende locaties;
  • Alle players dienen te zijn voorzien van Wifi;
  • Cloud en web-based omgeving die makkelijk te beheren is.

Toekomstige narrowcasting communicatie in de productieomgeving:

  • Tonen van productiedashboard informatie in combinatie met (touch) interactiviteit

Narrowcasting koppeling met Sharepoint

De informatieschermen bevinden zich op alle productielocaties. De schermen zijn bedoeld voor medewerkers die geen beschikking hebben over devices op laptop en daarmee minder toegang hebben tot de Sharepoint omgeving. Met de interactie en koppeling met Sharepoint in de narrowcasting configuratie, wordt het systeem actueel en relevant, omdat bericht automatisch worden geüpdatet. Waarbij narrowcasting een push mechanisme dient en Sharepoint een pull mechanisme worden beide communicatiemiddelen aan elkaar verbonden.

De schermen dienen hier hoofdzakelijk een intern communicatie doel. Medewerkers zijn hierdoor meer betrokken en geïnformeerd. Het automatiseren van een narrowcasting uitzending, oftewel slimmer narrowcasting en effectiever communiceren. Naar verwachting zal er op termijn ook uitgebreid worden richting allerlei andere disciplines.

De geleverde narrowcasting oplossing:

Wij hebben een CMS ingericht met standaard templates in de huisstijl van De heus, 24/7 signage schermen voor de productiekantines en players. Speciaal voor de voedingsindustrie is gekozen voor 24/7 schermen, aangezien de productie in shifts wordt uitgevoerd en de narrowcasting schermen gedurende de dag langer aan dienen te staan. De montage en installatie is ook door ons verzorgd. Hiermee hebben we een totale oplossing geleverd. De garantie voor de players zijn voor 5 jaar afgekocht en daarmee is De Heus verzekerd van alle benodigde back up en service. In de support level zit ook het onderhoud van de Sharepoint koppeling. De hosting in de cloud is voor 60 maanden afgesloten.

Over de klant

Begonnen als molenaar in Barneveld is de onderneming uitgegroeid tot een van de grootste mengvoederfabrikanten van Nederland, en behoort het tot de top 15 van diervoederleveranciers ter wereld. De Heus produceert wereldwijd een compleet assortiment mengvoeders, premixen, concentraten en speciaal voer. De Heus heeft ruim 80 productielocaties in meer dan 20 landen, waarvan 8 productielocaties in Nederland. Wereldwijd heeft De Heus Animal Nutrition 8000 medewerkers in dienst.

Project details:

  • Klant: De Heus Animal Nutrition

  • Regio: Landelijk

  • Aantal locaties: 10

  • Oplossing: Narrowcasting & Sharepoint koppeling

  • Toepassing: corporate communicatie, interne communicatie, productie communicatie

  • Aantal players: 20

  • Opgeleverd: Q3 2023