Project omschrijving

Interne communicatie en branding in de tuinbouw

Op diverse plekken binnen de locaties van Codema was er al langer de behoefte aan betere informatie verspreiding. Zowel de organisatorische, product als commerciële ontwikkelingen volgden elkaar in hoog tempo op. Op dat moment is het moeilijk om alle medewerkers geïnformeerd en betrokken te houden. Zeker omdat veel van de ontwikkelingen ook nog eens internationaal plaatsvonden. De wens en eisen om met narrowcasting aan de slag te gaan waren dan ook snel bepaald alleen duurde het even voor het project in de drukke agenda kon worden ingepast. Dat TSS een groot gedeelte van de werkzaamheden uit handen kon nemen was dan ook belangrijk.

Wat betreft toepassingen moest het gekozen systeem niet alleen de standaard schermen op de locaties kunnen aansturen. Ook moest het systeem een touch scherm op een beursstand in het World Horti Center kunnen voorzien van content. Met het Evado platform kunnen we beide toepassingen invullen.

Informeren en beleving

De schermen in de verschillende kantoren worden gebruikt om medewerkers te informeren. Content die op de schermen geplaatst wordt bestaat onder andere uit mooie projecten, product innovaties, verjaardagen, files, interne aankondigingen en nieuws. Omdat een van de kantoren in België gevestigd is, hebben we voor die locatie uiteraard Belgisch nieuws en weer feeds ingericht. Op het scherm bij de receptie wordt content getoond gericht op bezoekers, klanten en leveranciers.

Voor de tuinbouwsector is het World Horti Center een plek waar kennis word uitgewisseld en waar belangstellende de nieuwste producten, technieken en trends kunnen vinden. Er is een 365 dagen per jaar beursvloer waar bedrijven uit de branche op een eigen stand het bedrijf kunnen branden aan de vele internationale bezoekers. Op de nieuwe stand van Codema moest een touch scherm komen waarop bezoekers interactief opzoek kunnen gaan naar informatie. Hiervoor hebben we binnen Evado een interactieve dienst opgezet waarmee gebruikers naast een standaard uitzending ook interactie naar bijvoorbeeld de website in de gewenste taal kunnen gaan. De dienst is zo ingericht dat andere online content niet kan worden geraadpleegd.

Project omschrijving Codema

Voor maximale flexibiliteit en minimale eigen IT middelen heeft Codema ervoor gekozen om het Evado CMS in de cloud te laten draaien. Hierdoor hebben ze geen eigen server (inclusief onderhoud) en Microsoft licenties nodig wat natuurlijk scheelt in financiën en middelen. Binnen het Evado CMS hebben we naast de vormgeving van de narrowcasting templates ook een complete technische en grafische vormgeving van de touchdienst opgezet. Ondanks dat deze vrij eenvoudig was bij de start heeft Codema wel alle mogelijkheden om deze verder uit te breiden.

Voor de diverse locaties in Nederland en België hebben we aan de hand van de ruimtes en de toepassing geadviseerd over de juiste schermen en deze ook geleverd. Voor ieder scherm is er ook een Evado professional player geleverd zodat men de vrijheid heeft om complexe uitzendingen te kunnen weergeven. Voor de stand in het World Horti Center hebben we een player geleverd die achter een bestaand touch scherm geplaatst kon worden voor de aansturing van de touchdienst.

Over Codema

Wij geloven in onze bijdrage aan het scheppen van een gezondere en duurzamere wereld voor toekomstige generaties. Dat is wat ons drijft. We ontwikkelen essentiële tuinbouwoplossingen op maat. Elke dag opnieuw. Omdat uw wereld onze wereld is.

Sinds 1958 levert Codema essentiële oplossingen op maat voor de tuinbouwsector. Gedurende de afgelopen decennia hebben onze holdings wereldwijd een uitstekende reputatie opgebouwd. Ze werken intensief samen onder het merk CODEMA.

Wij zijn van mening dat het gebruik van de juiste technologie ons in staat stelt om grote wereldwijde voedsel productie-uitdagingen op te lossen. Dit doen we doormiddel van het bereiken van hogere output met hogere rendementen en lagere input. Het Codema team is vanaf het eerste moment ‘verbonden’ met de klant en maakt gebruik van haar kennis en internationale netwerken om de klant maximale ondersteuning te bieden en om gestelde doelen te bereiken.” Met technologie en kennis creëren we systemen en diensten voor tuinbouw activiteiten ter ondersteuning van onze klanten bij het realiseren van het beste rendement op uw investeringen in hoogwaardige voedselproductie met minimale gebruik van natuurlijke hulpbronnen.”

Codema’s unieke waarde proposities:

  • toegankelijk maken van duurzame (voedsel-)productie,
  • wereldwijde, professionele ondersteuning,
  • wereldwijde, continue innovatie en kennisuitwisseling,
  • bereiken van de best mogelijke ‘return on investment’,

Project details:

  • Klant: Codema

  • Regio: Nederland en België 

  • Aantal locaties: 4

  • Aantal schermen: 6

  • Oplossing: Touch diensten & Narrowcasting

  • Toepassing: Interne communicatie & Branding

  • Opgeleverd: Eerste oplevering Q2 2019